niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesProgram edukacyjny „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha”

Program edukacyjny „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha”

Tytuł:
Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha

Autor:
Hill and Knowlton Poland dla Robert Bosh Sp. z o.o.

Opis celu kampanii:
– Zainteresowanie młodzieży gimnazjalnej uczelniami technicznymi, jako możliwą ścieżką edukacyjną
– Popularyzacja wśród młodzieży gimnazjalnej przedmiotów ścisłych: matematyki, fizyki, techniki
– Pokazanie gimnazjalistom, że nauka może być zabawą
– Inspiracja wiedzą techniczną, nowymi technologiami
– Promowanie młodych ludzi uzdolnionych technicznie

Grupa docelowa:
– Młodzież gimnazjalna
– Nauczyciele
– Kadra naukowa Politechniki Warszawskiej
– Koła naukowe Politechniki Warszawskiej

Strategia:
Obecnie uczniowie uznają szkołę za nudną i stresogenną. Program szkolny skupia się przede wszystkim na teorii, a brakuje czasu i możliwości na zajęcia praktyczne, eksperymenty naukowe i ćwiczenia. Uczniowie coraz częściej uważają, że więcej można się nauczyć z Internetu niż na lekcjach, a to właśnie szkoła powinna rozbudzać zainteresowania i pasje oraz dalej je rozwijać. Problem zauważyło Ministerstwo Edukacji Narodowej i zdecydowało się uznać rok szkolny 2011/2012 – Rokiem Szkoły z Pasją. Ideą tej inicjatywy jest zachęcenie jak największej liczby szkół, nauczycieli, dyrektorów placówek do rozbudowania oferty edukacyjnej. Tym samym ministerstwo zachęca do włączania w ten proces i korzystania z oferty innych podmiotów niż tylko szkoły.

Program edukacyjny „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha” powstał właśnie, aby zainteresować uczniów szkół gimnazjalnych nauką i techniką, zainspirować ich do innowacyjnych działań oraz pomóc dostrzec, jak fascynujące może być zastosowanie wiedzy technicznej w tworzeniu funkcjonalnych, przyjaznych środowisku wynalazków. Ponadto program pokazuje uczniom, że wiedza teoretyczna, którą poznają w szkole może być wykorzystywana w praktyce przy projektowaniu nowych rozwiązań i przydatnych wynalazków oraz pozwala im zdobyć nową wiedzę z zakresu przedmiotów ścisłych. Program został zrealizowany w Warszawie.

Opis przebiegu kampanii:
Pozyskano głównego patrona merytorycznego, Politechnikę Warszawską, patronów merytorycznych: 6 kół naukowych Politechniki Warszawskiej oraz patronów medialnych (Młody Technik, Wiedza i Życie). Utworzono i administrowano fan page na FB. Opracowano i wydrukowano plakaty, które przekazano do szkół wraz z zaproszeniem do udziału w programie.

I Etap
Koordynowano logistycznie i merytorycznie warsztaty prowadzone przez koła naukowe.

II Etap
Koordynowano konkurs na wynalazek do powszechnego wykorzystania. Zadaniem konkursowym w I etapie było przedstawienie pomysłu wynalazku. Jury wybrało 10 najciekawszych idei. Zespoły, które zakwalifikowały się do II etapu przygotowywały projekt urządzenia na podstawie przesłanego pomysłu.

Gala finałowa
Organizacja finałowej gali, podczas której ogłoszono zwycięzców i wręczono nagrody. W gali uczestniczyły finałowe zespoły, gość honorowy Prorektor Politechniki Warszawskiej prof. Władysław Wieczorek; przedstawiciele szkół, firmy Bosch i patronów oraz media.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji:
– Fan page na portalu społecznościowym Facebook;
– Warsztaty kreatywne dla gimnazjalistów prowadzone przez studenckie koła naukowe Politechniki Warszawskiej: Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów SKAP, Koło Robotyki BIONIK, Studenckie Koło Naukowe Energetyki Niekonwencjonalnej, Studenckie Koło Naukowe SAE, Koło Naukowe Mechaników Pojazdów SIMR oraz Koło Naukowe KONSTRUKTOR;
– Konkurs na pożyteczny wynalazek do powszechnego wykorzystania dla uczniów, którzy wzięli udział w warsztatach kreatywnych;
– Media relations – przygotowanie i wysłanie do mediów 3. informacji prasowych.

Działania PR:
Wysłanie 3 informacji prasowych do głównych mediów ogólnopolskich oraz warszawskich, prasy edukacyjnej, specjalistycznej (technicznej), studenckiej oraz portali ogólnoinformacyjnych i warszawskich, a także mediów zajmujących się CSR-em. Następnie przeprowadzenie rozmów z dziennikarzami, zachęcających do zainteresowania się tematem i opublikowania informacji.

Efektywność:
– Pozyskanie głównego patrona merytorycznego – Politechniki Warszawskiej;
– Pozyskanie i zaangażowanie w projekt 6 studenckich kół naukowych Politechniki Warszawskiej;
– Zorganizowanie 20 warsztatów kreatywnych dla gimnazjalistów w ciągu miesiąca (8.03-08.04.2011 r.);
– Zaproszenie do programu 174 gimnazjów z Warszawy;
– 36 szkół gimnazjalnych z terenu Warszawy zaangażowało się w projekt, a 314 uczniów wzięło udział w warsztatach kreatywnych;
– Do konkursu zgłosiło się 21 zespołów, a każdy z nich zaproponował swój pomysł na wynalazek;
– W mediach pojawiło się 78 publikacji, z czego 14 ukazało się w prasie ogólnopolskiej i regionalnej;
– Koszt realizacji projektu wyniósł 100 tys zł.

Kampanijność:
Program edukacyjny jest częścią misji firmy Bosch, która od ponad 125 lat popularyzuje myśl techniczną. W 2011 roku przeprowadzono pilotażową edycję skierowaną do szkół gimnazjalnych z Warszawy. Obecnie realizowana jest II edycja w Warszawie oraz Wrocławiu, a kolejne już są planowane.

Opis inicjatora:
Grupa Bosch jest liderem wśród dostawców technologii i usług. Działy Techniki Motoryzacyjnej, Techniki Przemysłowej, Dóbr Użytkowych i Technicznych Wyposażenia Budynków zatrudniają ponad 300 000 osób.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj