czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesGuck Mal Schlesien

Guck Mal Schlesien

Tytuł:
Guck Mal Schlesien

Autor:
Prime PR dla wojewidztwa śląskiego (jako część kampanii realizowanej przez Business Consulting)

Opis sytuacji wyjściowej:
Firma Business Consulting wygrała przetarg na kampanię promującą województwo śląskie w Nadrenii-Północnej Westfalii. Celem przedsięwzięcia obejmującego m.in. działania reklamowe, eventy w przestrzeni miejskiej w niemieckich miastach, działania BTL i PR było zachęcenie Niemców do odwiedzenia województwa śląskiego w celach turystycznych. Agencja PRIME PR została zaproszona do przygotowania i realizacji działań PR w społecznościach internetowych wpisujących sięw główną myśl przewodnią kampanii – Guck Mal Schlesien! (w wolnym tłumaczeniu Zobacz/Spójrz na śląskie!).

Cele działań:
– Dotarcie z informacją o kampanii do przedstawicieli niemieckich społeczności internetowych zamieszkałych na terenie Nadrenii Północnej-Westfalii.
– Umożliwienie odbiorcom kampanii “spojrzenia” na śląskie

Czas trwania: czerwiec 2010 – lipiec 2010

Opis projektu:
Koncepcja kreatywna oparta była o wykorzystanie potencjału hasła Guck Mal Schelsien. Ideą kampanii było jak największe”przybliżenie” internautom województwa śląskiego z wykorzystaniem społeczności internetowych. W tym celu powstało specjalne konto na facebooku, które było rdzeniem projektu. Specjalnie pod facebooka przygotowano aplikację, dzięki której osoby odwiedzające profil mogły obserwować obraz na żywo z kamer zainstalowanych w Katowicach, Cieszynie, Rybniku i Częstochowie.

Dzięki porozumieniu z partnerami w Polsce: Urzędem Marszałkowskim, serwisom silesia.kultura.pl czy ox.pl w serwisie umieszczanebyły informacje o ciekawych wydarzeniach o charakterze kulturalno-rekracyjnym na terenie województwa śląskiego, co budowało wizerunek regionu jako miejsca, w którym “dużo ciekawego się dzieje”. Jednocześnie uruchomiono profile kampanii na StudiVZ (najpopularniejszy niemiecki serwis społecznościowy), Twitterze i YouTube.W dwóch pierwszych publikowane były informacje na temat kampanii.

Kanał YouTube został wykorzystany jako platforma do publikacji specjalnie przygotowanych filmików, w których bohaterka – Magda pokazywała ciekawe miejsca w województwie okiem turysty. Adres profilu kampanii na YouTube: http://www.youtube.com/user/GuckMalSchlesien

Informacje o kampanii trafiały także do wybranych niemieckich blogerów, którzy podobnie jak tworząca się społeczność na facebooku byli objęci konkursem. W finale kampanii wyłoniono 4 osoby spośród fanów profilu na facebooku oraz blogerów, którym ufundowano darmową wycieczkę po województwie śląskim.

Wycieczka została uwieczniona filmikami, także umieszczonymi w serwisie YouTube. Dzięki temu zwycięzcy mogli na własnej skórze doświadczyć atrakcji jakie czekają na każdego turystę w regionie. Cała czwórka odwiedzała miejsca, które wcześniej prezentowane były na filmikach.

Wybrane rezultaty:
– ponad 300 fanów na facebooku pozyskanych bez żadnych działań promujących profil w ciągu 30 dni
– ponad 100 komentarzy na profilu na facebooku
– ponad 1000 wyświetleń profilu na Youtube w trakcie trwania kampanii
– kilkadziesiąt publikacji w niemieckich blogach
– pozytywne opinie niemieckich dziennikarzy podczas konferencji prasowej kończącej projekt

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj