Tytuł projektu
Działania promocyjne z zakresu media relations dla akcji „smykiCMYKi”.
Klient
Firma PIXERS
Określenie problemu: analiza sytuacji wyjściowej
Wrocławska firma PIXERS jest jednym z polskich producentów fototapet, plakatów, naklejek i innych ozdób ściennych. Z okazji nadchodzących mikołajek firma postanowiła zorganizować ogólnopolską akcję dla podopiecznych domów dziecka pod hasłem „smykiCMYKi”. Na początku listopada dzieci z dziesięciu placówek opiekuńczo-wychowawczych otrzymały od firmy zestawy arkuszy naklejek ściennych, którymi następnie miały w kreatywny sposób przyozdobić ściany swoich ośrodków. Do końca miesiąca efekty prac miały być wysyłane do organizatora, a spośród nadesłanych fotografii 6 grudnia jury wybrało i nagrodziło trzy najbardziej efektowne i oryginalne propozycje. Nagrodami w konkursie były bony o wartości 5000, 1000 i 500 złotych, przeznaczone na zakup dekoracji i ozdób ściennych.
Cele i założenia
Celem prowadzonych przez nas działań było nagłośnienie konkursu przy jednoczesnym promowaniu marki organizatora w różnego typu mediach. Ze względu na charakter akcji, materiały prasowe kierowaliśmy do odpowiednich redakcji lokalnych oraz do mediów ogólnopolskich, związanych zarówno z branżą dekoracyjną, jak i z szeroko pojętą odpowiedzialnością społeczną firm.
W trakcie miesięcznej kampanii utrzymywaliśmy stałe kontakty z dziennikarzami, na bieżąco informując ich o przebiegu akcji.
Cele strategiczne
- Nadanie akcji „smykiCMYKi” szerokiego rozgłosu, a przez to dotarcie z informacją do zróżnicowanego grona odbiorców.
- Budowanie wizerunku PIXERS, jako firmy społecznie odpowiedzialnej, w ramach swojej działalności wspierającej podopiecznych ośrodków, w których ciężka sytuacja finansowa nie pozwalałaby na organizowanie tego typu zabaw.
Grupy docelowe
Przekaz kampanii kierowany był do trzech głównych grup docelowych. Wśród nich wymienić należy: mieszkańców miast i województw, w których funkcjonują ośrodki, biorące udział w akcji; osoby zainteresowane tematyką i branżą dekoracyjną; osoby, którym bliska jest tematyka społecznej odpowiedzialności biznesu.
Opis projektu
Nasze działania rozpoczęliśmy od wyznaczenia kluczowych mediów, dzięki którym możliwe było dotarcie z przekazem do wszystkich określonych wcześniej grup docelowych. W trakcie trwania kampanii informacje prasowe na temat akcji wysyłane były do redakcji mediów lokalnych, jak i ogólnopolskich, związanych z tematyką dekoracji wnętrz oraz CSR-u.
Wysyłane przez nas materiały na temat startu, przebiegu oraz finału akcji „smykiCMYKi” każdorazowo wywoływały duże zainteresowanie dziennikarzy, w okresie miesiąca generując łącznie ponad trzydzieści pięć publikacji, zarówno w Internecie, jak i w mediach tradycyjnych.
Ewaluacja
Dzięki naszym działaniom akcja „smykiCMYKi” mogła zaistnieć w świadomości szerokiego grona odbiorców. We wszystkich redagowanych przez nas materiałach pojawiały się wypowiedzi przedstawiciela firmy PIXERS, dzięki czemu grupy docelowe dowiadywały się również o organizatorze akcji oraz poznawali działalność, którą się zajmuje. Ponadto w informacjach prasowych każdorazowo zawierane były wypowiedzi przedstawicieli poszczególnych domów dziecka, zdjęcia placówek oraz zwycięskich prac.
Efekty
Oczekiwania Klienta wobec działań media relations dotyczyły wywołania szerokiego rozgłosu, zarówno w związku z akcją „smykiCMYKi”, jak i wokół samej firmy oraz ośrodków, biorących udział w zabawie.
Odbiorcy kilkudziesięciu publikacji na temat akcji, które ukazały się w mediach lokalnych i ogólnopolskich, mieli okazję poznać PIXERS nie tylko jako producenta najwyższej jakości ozdób ściennych, lecz także jako firmę społecznie odpowiedzialną, która w ramach swojej działalności chętnie oferuje wsparcie tym, którym może ono sprawić radość.
Prócz promocji samej akcji i jej organizatora, przyczyniliśmy się także do powstania rozgłosu na temat poszczególnych ośrodków, ich potrzeb materialnych oraz kreatywnych i twórczych podopiecznych.