Tytuł
Spersonalizowany Video E-mailing dla OFE PZU
Autor
Agencja VideoMill
Opis celu kampanii
Celem kampanii było zaprezentowanie członkom OFE PZU wysokości oszczędności odłożonych na przyszłą emeryturę, a jednocześnie zbadanie intencji konsumentów, co do pozostawienia przyszłych składek w OFE PZU. Jednym z kluczowych celów było również zwiększenie otwieralności kampanii
e-mailingowych, dzięki narzędziu video personalizacji.
Grupa docelowa:
Członkowie OFE PZU
Sytuacja:
Ustawowe zmiany dot. OFE/ZUS
Realizacja:
01.2014r.
Działania:
– spersonalizowane filmy dla członków OFE PZU
– Video LandingPage
– e-mailing video
E-mail zawierał screen video i button play, kierujący na Landing Page ze spersonalizowanym filmem. Imienny film na LP prezentował dedykowane klientowi informacje na temat aktualnego stanu jego oszczędności w OFE i z indywidualną kwotą wypracowaną przez PZU dla odbiorcy filmu.
Opis przebiegu kampanii:
PZU w kampanii OFE wykorzystało spersonalizowany video marketing. Zaskakujący dla odbiorcy przekaz opierał się na wysłaniu klientom e-maila z intrygującym tytułem „Panie Adamie, przygotowaliśmy film z informacją o stanie Pana konta w OFE PZU”. Po przejściu na landing page
i kliknięciu play, lektor witał każdego widza personalnym ”Dzień dobry”. Następnym krokiem
w zbudowaniu angażującego przekazu było zaprezentowanie faktycznych danych konsumenta, w tym: kwoty wpłaconych składek, czasu współpracy z PZU, czy sumy zebranych oszczędności. Wykorzystanie niestandardowej, mocno spersonalizowanej formy przekazu zwiększyło stopień oddziaływania na odbiorców i przyspieszyło proces zainteresowania treścią. W porównaniu do tradycyjnej kampanii
e-mailowej zaintrygowany użytkownik otrzymał wartość dodaną pod kątem użyteczności zdobytej wiedzy. Finałem filmu było pytanie o wybór OFE PZU lub ZUS i przejście do formularza rejestracyjnego.
Efektywność
Efekty kampanii świadczą o dużej skuteczności personalizacji przekazu oraz przyjazności formy video. Film obejrzało 96,72% osób, które weszły na landing page, co stanowi ponad 30% całości bazy wysyłkowej.
Open Rate – 113,97%
Unikalny Open Rate – 49,53%
CTR – 59,63%