„O szczęściu” – akcja społeczna przybliżająca temat szczęścia mieszkańcom Warszawy. Projekt składał się z magazynu o Szczęściu, debaty, indywidualnej wypowiedzi uczestników projektu.
KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampanii
Dzięki projektowi „O szczęściu” odbiorcy dowiedzieli się więcej o temacie Szczęścia, przedstawiliśmy siedmiu, według nas, kluczowych myślicieli i ich przemyślenia na temat szczęścia. Zainspirowaliśmy i pokazaliśmy uczestnikom projektu, jak mogą wpływać na poziom swojego szczęścia poprzez wykonywanie konkretnych ćwiczeń. Sprowokowaliśmy odbiorców do refleksji na temat kluczowego zagadnienia dotyczącego każdego z nas.
Grupa docelowa
Młodzi artyści/aktywiści – właściciele lokali i miejsc ekspozycyjnych, mieszkańcy Warszawy i turyści, którzy włączyli się w pośrednią realizację projektu (np. udział w filmie czy happening).
Strategia
Problem: Każdy z nas chce być szczęśliwy i podświadomie do tego dąży.
Grupa: Dlatego, że Szczęście dotyczy każdego z nas.
Korzyści: Refleksja, inspiracja i poszerzenie wiedzy uczestników projektu.
Opis przebiegu kampanii
1. Zrealizowaliśmy wakacyjną, miejską akcję artystyczną o pozytywnym, inspirującym przekazie, która pozostawiała po sobie trwałe ślady – magazyn, film, kartki pocztowe, mapy, a potem także godzinny program w Radiu dla Ciebie.
2. Zrealizowaliśmy siedemnaście instalacji/działań w przestrzeni miasta stworzonych przez młodych twórców.
3. Stworzyliśmy i rozdystrybuowaliśmy 3 tys. egz. magazynu, kartek, mapy i pocztówek dopełniających realizację projektu.
4. Zaangażowaliśmy do projektu trzy różne grupy uczestników: właścicieli miejsc, twórców i odwiedzających.
5. Przygotowaliśmy i wyemitowaliśmy film dokumentalnego o szczęściu z udziałem warszawiaków.
6. Przeprowadziliśmy debatę o szczęściu z udziałem panelistów i zaproszonych gości.
Wykorzystanie narzędzi komunikacji
Podczas trwania kilkumiesięcznego projektu otrzymaliśmy bardzo dużo pozytywnych opinii, dzięki adresowi mailowemu dostępnemu na ostatniej stronie magazynu. Czytelnicy przysyłali nam zdjęcia, które robili sobie z magazynem, proponowali wspólne działania lub po prostu przesyłali pozdrowienia. Wysyłaliśmy magazyny do innych miast, zadzwoniła również pani, która poprosiła o przesłanie magazynu pocztą z nadzieją, że publikacja uzdrowi jej męża.
Efektywność
Projekt realizowaliśmy głównie w centrum Warszawy, ul Koszykowa, Plac Zbawiciela, Plac Na rozdrożu a także Żoliborz.
Uczestnicy debaty: 50 osób
Osoby które wykonały projekty w przestrzeni miasta: 17 osób.
Odbiorcy magazynu: 3000 osób.
Wydaliśmy na tę akcję 20 tys. zł.
Partnerami były miejsca biorące udział w dystrybucji magazynu. Było ich kilkadziesiąt, można nas było znaleźć m.in. w: Africa shopie, Państwo Miasto (również na Jazdowie w PM na trawie), Art Cafe na pl. Wilsona, Guccio i Kotłowni, Kalimbie, forcie Sokolnickiego, u Dziewczyn, w Faworach, Winnym Przystanku, Żywicielu, Secret Life, w Restauracji Dom, w Barze mlecznym na ul. Ząbkowskiej, w MamaLuba, Zapiekarni, Retro Praga, Himalaya Momo, W Oparach Absurdu, Mucha nie Siada, Plan B, Bar Prasowy, Biblioteka m.st. Warszawy, Delikatesy, Warsztat, MiTo, Groole, Kino Luna, Duża Micha, Kinokawiarnia Falenica, Cafe Peron, w kawiarniach na ul. Tarczyńskiej, Chłodnej 25 i innych.
Magazyn był również rozdawany podczas naszego równoległego projektu „Przygody na MDM-ie” w dniu 20 lipca na pl. Konstytucji.
Kampanijność
Zdecydowanie tak. RebelZOO wraz z pracownią Duży Pokój ma misję tworzenia projektów, które pozwalają na inne spojrzenie na zagadnienia dotyczące każdego z nas. Naszymi działaniami chcemy pobudzać do dyskusji. inspirować i pogłębiać wiedzę uczestników naszych projektów.
Opis inicjatora
RebelZOO – studio kreatywne oraz graficzne/ Anna i Agnieszka Skopińskie. Duży Pokój stowarzyszenie zajmujące tworzeniem szeregu działań dla społeczeństwa/ Joanna Kozera