sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaCase studies„Najważniejszą osobą jesteś Ty!”

„Najważniejszą osobą jesteś Ty!”

Jak zrealizować wysyłkę dla blogerów, by nie zniechęcić ich do firmy, a wywołać zainteresowanie? Najważniejszy jest pomysł! Przekonała się o tym marka Lusette.

31 blogerek modowych i lifestylowych otrzymało składającą się z dwóch etapów przesyłkę. Akcja była na tyle zagadkowa, że po pierwszym etapie odbiorcy nie wiedzieli, czego mogą się po niej spodziewać. Celem było zwiększenie świadomości marki, pozyskanie naturalnego contentu, a także wywołanie skojarzeń marki Lusette z pełnymi pasji kobietami, czyli blogerkami. Twórczynie internetowe same decydowały, czy ta akcja na tyle im się spodobała, że chcą podzielić się nią w social media.

Kluczyk do szczęścia

W pierwszym etapie blogerki otrzymały kopertę z kluczykiem oraz kartką zawierającą intrygujące pytanie: „Kto jest najważniejszy?”. Zostały również poproszone o zatrzymanie kluczyka, bo może im się niedługo przydać.
Po tygodniu do twórców internetowych doszła druga przesyłka. Była to drewniana skrzynka, którą otwierał kluczyk z wcześniejszej paczki. Po otworzeniu pudełka blogerki zobaczyły wafelki Lusette i karteczkę zawierającą odpowiedź na wcześniejsze pytanie. Brzmiała ona: „Najważniejszą osobą jesteś Ty! Pamiętaj o tym każdego dnia”. Do wysyłki został dołączony spersonalizowany kalendarz z zadaniami na cały tydzień.

 


 
Efekt?

Dziewiętnaście blogerek włączyło się w kampanię, publikując na swoim blogu oraz fanpage’u posty związane z wysyłką. Wśród nich były takie blogi jak Dziękuję Było Pyszne, Wodoodporna, Pukka Lifestyle.

„Jakiś czas temu dostałam wiadomość, czy wyrażam zgodę na otrzymanie słodkiej niespodzianki od marki Lusette. Nie musiałam się zobowiązywać do niczego, ani że wrzucę fotkę w social media, a już tym bardziej do tego, że napiszę o całej kampanii na blogu” – mówi Maria Smolarek-Wilińska, autorka bloga lifebymarcelka.pl. „Indywidulana i osobista notka sprawiła, że postanowiłam napisać o tej akcji” – dodaje blogerka.

 


 

Była to pierwsza tego typu kreatywna akcja w wykonaniu Lusette. W jej wyniku udało się dotrzeć do 140 651 unikalnych użytkowników. Wzrosła również liczba fanów na profilu marki. Działanie udowodniło, że w przemyślany i nienachalny sposób można osiągnąć atrakcyjne rezultaty oraz podtrzymać relację.

Akcję zaplanowała i wykonała agencja Abanana, obsługująca social media marki. Kampania udowodniła, że ciekawe i nienachalne działanie może mieć większy wpływ na zwiększenie świadomości marki niż wysokobudżetowa akcja reklamowa. Działania zostały zrealizowane na przełomie sierpnia i września 2016.

Aleksanda Lągawa, PR Specialist Agencja Abanana

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj