Post konkursowy TIDAL Polska na Instagramie zgromadził prawie pół miliona komentarzy. Fani serwisu muzycznego mogli zdecydować, kto przeprowadzi relację z gali MTV EMA 2018 w kanałach social media marki TIDAL. W konkursie wzięły udział pary influencerów: JDabrowski i Sylwia Przybysz, Sylwia Lipka i Bartek Kaszuba, Dominik Rupiński i Filip Kłoda. Ostatecznie fani wybrali Sylwię Lipkę i Bartka Kaszubę. Za koncepcję akcji oraz jej przeprowadzenie była odpowiedzialna agencja Salty Concept, która na co dzień obsługuje media społecznościowe marki TIDAL.
TŁO
TIDAL jest jedynym serwisem streamingowym w Polsce posiadającym profil na Instagramie. Zgromadził on już prawie 20 tysięcy obserwujących. Fani mogą na nim znaleźć zarówno najnowsze informacje ze świata muzyki, jak i liczne konkursy, dzięki którym mogą spotkać się ze swoimi ulubionymi artystami. Marka aktywnie angażuje się w promocję największych muzycznych przedsięwzięć. W mediach społecznościowych możemy zaobserwować relacje z wydarzeń muzycznych oraz koncertów.
Jednym z takich wydarzeń jest rozdanie nagród MTV EMA. To doroczna gala, na której wręczane są jedne z najważniejszych nagród muzycznych w Europie. Wydarzenie odbywa się od 1994 roku w największych europejskich miastach. Na tegorocznej gali pojawiły się takie gwiazdy jak Dua Lipa, Camila Cabello, David Guetta, Bebe Rexha, Jason Derulo czy Marshmello.
Tym razem do Bilbao na MTV EMA w roli reporterów mieli pojechać znani i lubiani przez młodych ludzi influencerzy wraz ze zwycięzcami konkursu, który został ogłoszony na platformie muzycznej.
CEL I REALIZACJA
Akcja miała na celu zaangażowanie jak najliczniejszej grupy młodych ludzi, u których w obszarze zainteresowań pojawia się muzyka. Mechanizm polegał na zorganizowaniu konkursu na Instagramie, w którym użytkownicy sami wybierają swoich przedstawicieli do przeprowadzenia relacji z wydarzenia na Instagramie TIDAL. Chcąc dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, zaproszono do projektu aż sześciu influencerów i połączono ich w pary: Sylwię Przybysz i Jaśka Dąbrowskiego, Dominika Rupińskiego i Filipa Kłodawę oraz Sylwię Lipkę i Bartka Kaszubę.
Dwoma głównymi kryteriami doboru influencerów były charakterystyka bazy fanów korespondująca z promowanym wydarzeniem – MTV EMA 2018 oraz wysoki wskaźnik zaangażowania na ich profilach społecznościowych. Przede wszystkim jednak głównym założeniem było to, by dać fanom artystów możliwość wyboru influencerów, którzy przeprowadzą relację z gali.
Źródło: instagram.com/tidal_polska
Aby zagłosować na wybraną przez siebie parę, wystarczyło wpisać w komentarzu numer przypisany do danego duetu lub imiona i nazwiska osób z nominowanych par. Spodziewając się dużego odzewu i szukając rozwiązania, które pozwoliłoby sprawnie liczyć głosy, marka wykorzystała specjalnego bota stworzonego przez Alexa Blokha z Australii. Standardowe boty eksportują dane do Excela maksymalnie 65 536 wierszy i zapisują je w formacie .xls, czyli jako stary format Excela 2003. Autor wybranego bota zapisał wszystko w formie .xlsx, najnowszej wersji Excela, dzięki czemu możliwe było przeniesienie całej bazy komentarzy. Później głosy zostały podliczone za pomocą funkcji, gdzie każdy głos prawidłowo oddany został podliczony.
Źródło: instagram.com/tidal_polska
EFEKTY
TIDAL postanowił przeprowadzić aktywację w weekend, zakładając, że grupa odbiorców, do której chce dotrzeć, wykaże w tym okresie największą aktywność. Statystyki potwierdziły skuteczność tego wyboru, wskazując również na silne zaangażowanie w godzinach nocnych.
Pod konkursowym postem na Instagramie pojawiło się ponad 482 tysiące komentarzy i prawie 13 tysięcy polubień, co oznacza, że jest to jeden z najbardziej komentowanych postów na platformach społecznościowych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dla porównania, jego statystyki są porównywalne z postem Beyoncé prezentującej światu swoje bliźniaki czy Justina Biebera ogłaszającego na Instagramie swoje zaręczyny.
Dzięki dużemu zasięgowi wiele osób trafiło nie tylko na profil TIDAL, ale także miało pierwszą styczność z aplikacją. Instagram nie był jedyną platformą społecznościową, która przyciągnęła uwagę fanów. Post na Facebooku dotarł aż do 233 tysięcy osób.
Ostatecznie do przeprowadzenia relacji z pobytu fani wybrali Sylwię Lipkę i Bartka Kaszubę. Każdy z nich opublikował kilkanaście wiadomości aktywizujących swój fanbase do głosowania na siebie. Autorzy akcji traktują to jako sukces potwierdzający bardzo dobry dobór influencerów, dla których akcja była na tyle interesująca, że kilkukrotnie przekroczyli ustalone z marką świadczenia. Kampania dotarła łącznie do 3,6 milionów fanów influencerów, co przełożyło się na ponad 1,6 miliona wyświetleń konta @tidal_polska na Instagramie w czasie trwania akcji.
Źródło: instagram.com/tidal_polska