TŁO
W listopadzie 2020 roku internet zawrzał za sprawą pewnej pięknej i długiej parodii reklamy biżuterii. Wideo stworzone przez Klub Komediowy od momentu publikacji wygenerowało łącznie prawie trzy miliony wyświetleń na YouTubie. Wiralowa parodia obiegła cały polski internet, stając się doskonałą bazą do stworzenia treści z obszaru real-time marketingu. Producent smartfonów Realme i agencja Planet Partners poszli nieco dalej, organizując premierę produktową marki w nietypowym dla branży technologicznej formacie. Na launch najnowszych telefonów marki zaprosili warszawski Klub Komediowy, którego członkowie uświetnili wydarzenie swoją mistrzowską improwizacją.
PRZEBIEG
Niestandardowa prezentacja nowości z portfolio marki odbyła się 10 grudnia 2020 roku na oficjalnym kanale Realme Polska w serwisie YouTube. Fanów marki, spodziewających się tradycyjnego formatu, czekała spora niespodzianka. Obok profesjonalnego panelu eksperckiego stanął przepełniony świątecznymi dekoracjami kącik komentatorski, w którym zasiedli goście specjalni: improwizatorzy z Klubu Komediowego. Dyskusję Łukasza Łyżwy – szefa sprzedaży Realme w Polsce, oraz Pawła Warzechy – popularnego recenzenta sprzętu, znanego jako Mobzilla, uzupełniały tworzone ad hoc zabawne komentarze grupy artystów.
„Motto Realme brzmi »Dear to leap«, a więc odważ się wykonać skok. Tą odwagą kierujemy się także, projektując komunikację marki. Chcemy wyznaczać trendy i mówić językiem naszych klientów, którymi są w dużej mierze młodzi ludzie, śledzący nowinki i lubiący łamać stereotypy. Stąd pomysł na niestandardową premierę produktową w duchu real time marketingu” – tłumaczy Maciek Wernicki, Brand PR Manager w Realme Polska.
Zaproszenie do współpracy Klubu Komediowego to nie jedyne nawiązanie do bijącego rekordy popularności wideo. Skojarzenia z głośną parodią spotu budzą także nieco cukierkowa świąteczna scenografia i narracja narzucona przez prowadzących spotkanie.
Wideo z premiery w niestandardowym wydaniu obejrzeć można poniżej:
EFEKTY
Nowatorski pomysł docenili widzowie oraz partnerzy marki. Odejście od standardowego przebiegu premiery produktów technologicznych udowodniło, że „think outside the box” to mocna strona duetu marki Realme i agencji Planet Partners.
„Jak pokazują reakcje większości odbiorców, ale też partnerów biznesowych marki – luźny ton premierowego spotkania i pokazanie, że mamy do siebie dystans, były strzałem w dziesiątkę” – dodaje Natalia Malinowska z zespołu Planet Partners, agencji odpowiedzialnej za komunikację realme w Polsce.