poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSM i content: czas obalić mity

SM i content: czas obalić mity

To, co powszechnie ludzie myślą na temat mediów społecznościowych i content marketingu jest w większej mierze nieprawdą. Czas, by obalić istniejące mity” – mówi dla Convince&Convert Jay Baer, mówca i ekspert w dziedzinie zarządzania treścią w social mediach.

Istnieje mylne myślenie, że klienci korzystający z internetu nie korzystają z mediów społecznościowych. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez Pew Internet w 2013 roku, blisko 72 procent dorosłych respondentów posiadających dostęp do internetu korzysta jednocześnie z mediów społecznościowych – czytamy w Convince&Convert.

Baer obala również mit związany z wyparciem przez social media powszechnie używanych e-maili: „To jest chyba najgłupszy ze wszystkich mitów. Ciężko wyobrazić sobie zanik tego narzędzia, bo przecież żeby zalogować się na portale społecznościowe potrzebujemy najpierw podać swój adres e-mailowy” – twierdzi ekspert.

W dalszej części artykułu autor nie zgadza się z faktem, że podanie zbyt dużej ilości treści na portalach może ujawnić sekrety danej firmy: „To, że podane są składniki, nie znaczy, że ktoś od razu stanie się szefem kuchni”. Jego zdaniem ludzie mylnie sądzą, że informacje zawarte w content marketingu i social mediach to dwie osobne sprawy: „one powinny być ze sobą ściśle związane” – tłumaczy.

Nie można także ignorować wstawianych przez internautów negatywnych komentarzy. Trzeba udowodnić, że firma troszczy się o swoich konsumentów, odpowiada na każde, nawet te mniej pozytywne uwagi: „trzeba odpowiadać na wszystkie komentarze, czy to pozytywne, czy negatywne. I trzeba robić to szybko. Trzeba pokazać, że dba się o konsumentów” –  mówi Baer.

Autor na koniec dodaje, że content marketing nie powinien być tylko zwykłą broszurą informacyjną, ale czymś więcej. „Pozwól sobie na stworzenie ciekawego projektu, stwórz coś, co jest związane z dziedziną, w której się obracasz, ale żeby nie było to tylko i wyłącznie o samym biznesie” – radzi ekspert. Baer  ponadto stwierdza fakt, że każdy klient B2B jest również klientem B2C, a więc strategia prowadzenia treści w social mediach dla obu przypadków „jest taka sama, niezależnie od tego, co sprzedajesz” – twierdzi autor. (kd)


Sprawdź szkolenie z content marketingu – już 24 lipca w Warszawie!


Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj