Obecność na FB coraz mniej interesuje firmy – czytamy w business2community. Jak twierdzi autorka tekstu, Stephanie Jones, „to jest zrozumiałe, że wiele firm czuje frustrację w związku z Facebookiem i decydują się na usunięcie konta”.
Jak czytamy w portalu, korzystanie z social mediów dla celów biznesowych jest jednak korzystne, ponieważ wielu firmom się to opłaca. Według statystyk podanych na łamach business2community, blisko 68 proc. konsumentów spośród 97 proc. szukających w internecie informacji na temat lokalnych przedsiębiorstw, przegląda strony internetowe i profile firm w social mediach przed zakupem danego produktu.
Autorka dodaje, że faktem w social mediach jest występowanie stron sponsorowanych, zakładanych w celu pozyskania większej liczby użytkowników. Jones dodaje, że to zjawisko na pewno nie zniknie i wciąż będzie praktykowany przez portale takie jak Facebook. Twitter, Instagram, Vine czy Pinterest.
Jones podaje kilka rad, dzięki którym można zwiększyć zainteresowanie konsumentów daną firmą w social mediach: „należy być otwartym dla śledzących, dać im szansę zbliżyć się do firmy. Nie należy pisać tylko o tym, co się dzieje w godzinach pracy, ale również – za kulisami”. Należy urozmaicać stronę zdjęciami – radzi Jones. Ponadto „ludzie kochają gratisy”. Organizowanie różnych konkursów, rozdawanie darmowych upominków jest atrakcyjne i przyciąga konsumentów – dodaje autorka.
I przekonuje, że nie ma złotego środka na pomyślne używanie mediów społecznościowych dla celów biznesowych. „Prowadzenie stron wymaga poświęcenia i czasu; należy przede wszystkim być konsekwentnym i umieszczać ciekawe posty – to jest dobry kierunek”. (kd)