W kwietniu 2024 roku globalnym ambasadorem marki kosmetycznej La Roche-Posay został że Jannik Sinner, jeden z najlepszych tenisistów swojego pokolenia. Sportowiec będzie promował filtry przeciwsłoneczne Anthelios.
Jannik Sinner jest zawodowym tenisistą oraz najwyżej sklasyfikowanym włoskim zawodnikiem w historii. W 2021 roku został najmłodszym mistrzem ATP 500 i dołączył do pierwszej dziesiątki rankingu. W 2023 roku zdobył półfinał na Wimbledonie oraz wygrał finał ATP, jednocześnie zdobywając tytuł Pucharu Davisa dla Włoch. W 2024 roku Sinner doszedł z kolei do finału wielkoszlamowego turnieju Australian Open.
Współpraca La Roche-Posay z tenisistą ma przede wszystkim wymiar edukacyjny – zakłada szerzenie wiedzy na temat konieczności ochrony przed promieniowaniem UV oraz zachęcanie do zmiany nawyków. Sportowiec jako osoba, która spędza większość czasu na korcie, na świeżym powietrzu, będzie podkreślać, jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna.
Kampania „Nie ma dnia bez filtra UV”, w której weźmie udział tenisista, będzie poświęcona głównie profilaktyce. Komunikacja ma przede wszystkim angażować pokolenie Z. Marka wyznaczyła sobie cel informowania o zagrożeniach związanych z promieniowaniem UV oraz opracowywania coraz lepszych filtrów przeciwsłonecznych. „Ekspozycja na słońce może prowadzić do oparzeń słonecznych, stresu oksydacyjnego, uszkodzeń DNA, fotostarzenia, alergii, przebarwień, a w niektórych przypadkach nawet do raka skóry” – przekazuje marka.
„W szatniach kortów tenisowych zwykle dostępny jest krem z filtrem, więc zacząłem go stosować. Zacząłem robić to codziennie, nawet poza kortem, ponieważ zdałem sobie sprawę jak to ważne dla skóry. Muszę jednak przyznać, że nie miałem tej wiedzy od zawsze. Na przykład nie sądziłem, że ochrona przeciwsłoneczna jest ważna również w pochmurne dni. Przekonałem się o tym dość boleśnie, bo doświadczyłem oparzeń słonecznych, grając na zewnątrz bez zastosowania fotoprotekcji” – powiedział Sinner w wywiadzie związanym z jego współpracą z La Roche-Posay. (mb)