Dzięki wiedzy o statystykach dotyczących różnych mediów społecznościowych, łatwiej dotrzeć social menedżerom do grupy swoich odbiorców i stworzyć pomyślną strategię marketingową – twierdzi autorka tekstu Olsy Sorokina. Dziś liczą się: strona mobilna, blog, Instagram i Snapchat.
Co należy zatem wiedzieć, by działać efektywniej? W Hootsuite czytamy, że 38 proc. użytkowników korzysta z mediów społecznościowych mobilnie. Dlatego bardzo ważne jest, by konta firm były odpowiednio dostosowane do tej właśnie wersji.
Ponadto ważnym elementem jest organizowanie różnych konkursów, obniżek produktów dla użytkowników, dzięki czemu zwiększymy zainteresowanie naszych potencjalnych klientów: „To łatwa reklama dla produktu, która zachęca do nawiązania dyskusji między tobą a twoimi klientami” – czytamy w blogu.
Sorokina wspomina również, że 54 proc. użytkowników z Pokolenia Milenium korzysta z LinkedIn, by „zaczerpnąć informacji o branży i uzyskać fachowej porady. Są to najczęściej osoby poniżej 35. roku życia”. Dlatego dobrą okazją, by pozyskać szersze grono zainteresowanych, jest posiadanie bloga, który będzie przekierowywał posty o firmie na platformę LinkedIn.
W dalszej części autorka podkreśla, że 76 proc. użytkowników Tumblera i 74 proc. Instagramu to nastolatkowie. Jeśli chcemy dotrzeć do młodszej publiczności, trzeba wziąć tą sieć społecznościową pod uwagę. Według najnowszych danych „71 proc. wiodących marek korzysta obecnie z Instagramu” – pisze Sorokina.
Bardzo przydatny dla firm w ostatnim czasie okazał się być również Snapchat. Co to oznacza dla strategii social media? „Marki już wykorzystują ten pomysłowy sposób do przyjmowania wniosków o pracę, czy do przeglądu nowych produktów. Pomyśl o własnym sposobie budowania relacji z klientem za pomocą efemerycznych filmów, a on na pewno doceni twoją kreatywność” – czytamy w Hootsuite. (kd)