Chcesz zrobisz konkurs na Twitterze? „Pomyśl o swoich użytkownikach, jak o małych zwierzętach, które właśnie przyprowadziłeś do domu. Są niewinne i słodkie – do momentu, kiedy nie zostawisz ich sam w domu. Jeśli nie przejmiesz kontroli również w sieci, to i tam możesz mieć niezły bałagan” – zauważa Rachel Quin w portalu socialbro.com.
Na początku, jak radzi autorka, wyznacz marketingowe cele Twojego konkursu. Czy chodzi o szerzenie świadomości marki? A może chcesz wywołać szum wokół nowego produktu? Odpowiedzi na te pytania, pozwolą Ci stworzyć odpowiednie statystyki. „A te z kolei – udowodnią Twojemu przełożonemu, że działasz zgodnie z planem” – kontynuuje Quin.
Przykłady? Sklep jubilerski Pandora niedawno zorganizował konkurs, w którym internauci mieli zrobić zdjęcia z pierścionkiem z kolekcji firmy i oznaczyć je za pomocą tagów # MyRingsMyStyle. W ten sposób poinformowali o premierze nowej gamy biżuterii. Nie zapominaj o tym, jak ważną rolę odgrywają właściwie opracowane zasady i regulamin Twojego konkursu – przypomina autorka. W przypadku Twittera zasady są prostsze niż w innych serwisach. Wystarczy, aby firmowy regulamin konkursu zawierał zapis o dyskwalifikacji uczestników konkursu tworzących więcej niż jedno konto, zakazie wysyłania automatycznych tweetów oraz o konieczności przestrzegania regulaminu Twittera.
Pamiętaj także o nagrodach. „Boisz się, że proponujesz banalne nagrody? Niektórzy z pewnością zadowolą się kucykami i dziecięcymi zabawkami” – ironizuje autorka. Upewnij się jednak, czego naprawdę oczekują Twoi zwolennicy, a także czy nagroda będzie pasować do marki. Jak radzi Quin, jeśli Twoja firma jest producentem alkoholu, możesz zaoferować bilety na przykład na festiwal muzyczny. „Najważniejszy jest związek z tematem” – podkreśla. (mw)