Organizacja marketingu turystycznego Szwajcarii Switzerland Tourism przedstawiła nową identyfikację wizualną kraju. Do odświeżenia oprawy wizualnej doszło po prawie 30 latach.
Jak czytamy w informacji prasowej, nowa koncepcja ma być dopasowana do cyfrowego świata i nowoczesna, a jednocześnie symbolizować „naturę, gościnność i niezawodność”.
W nowym logo nazwa Szwajcarii jest zapisana tylko po angielsku. Celem tego zabiegu jest podkreślenie „globalnej obietnicy turystycznej dla wszystkich odwiedzających Szwajcarię”. Litera „t” zostaje zastąpiona szwajcarskim krzyżem, który ma „budzić zaufanie i promieniować optymizmem”. W nowej identyfikacji nie pojawia się również szarotka, kwiat kojarzony bezpośrednio ze Szwajcarią, który był widoczny w poprzedniej wersji znaku.
Nowe logo
Poprzednie logo
Co więcej, dotychczasowy krzyż został wzbogacony o „harmonię kolorów”, czyli pięć różnych odcieni czerwonego. Różnorodność barw ma podkreślać „nowoczesność, różnorodność i niezależność” państwa w Europie Zachodniej.
Wprowadzenie zmian ma za zadanie również sprawienie, by marka towarzyszyła turystom na wszystkich etapach podróży, od inspiracji aż po planowanie wycieczki.
Nowa koncepcja wizualna będzie stopniowo wprowadzana na arenie międzynarodowej. „Oczekuje się, że całkowite przejście do nowego świata marki zajmie kilka miesięcy” – napisano w komunikacie.
Źródło: youtube.com/MySwitzerland
„Nasza Szwajcaria oznacza różnorodność, jakość i wyjątkowość na całym świecie. Jest to doskonale odzwierciedlone w nowej szwajcarskiej marce turystycznej” – przekazuje Guy Parmelin, szef Federalnego Departamentu Spraw Gospodarczych, Edukacji i Badań w Szwajcarii.
Nowa identyfikacja wizualna została opracowana wspólnie z agencją brandingową MADE Identity z Zurychu. (an)