W maju 2024 roku Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska opublikowała przewodnik na temat przetargów z twórcami internetowymi, który jest przeznaczony zarówno dla agencji, jak i marek.
Z raportu State od Influencer Marketing wynika, że w 2024 roku sektor influencer marketingu ma osiągnąć wartość 24 mld dol. Może to świadczyć o tym, że marki chętnie inwestują w tego rodzaju działania i upatrują w nich jednej ze skuteczniejszych form promocji. Współpraca z influencerami wiąże się jednak z wyzwaniami m.in. tymi związanymi z kwestiami prawnymi – czytamy w komunikacie prasowym.
„Decydując się na współpracę z influencerem, musimy określić nie tylko formułę wspólnego działania, ale również, a może przede wszystkim, wskaźniki mierzalne. Skuteczna współpraca opiera się na precyzyjnym zdefiniowaniu KPI, z uwzględnieniem także KPI miękkich, rozpisaniu strategii placementów reklamowych i ewentualnych pól eksploatacji wizerunku” – mówi Patryk Trzaska, CEO w Falou, ekspert z Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.
W przewodniku znajdują się wskazówki dotyczące kwestii prawnych. Jak czytamy w informacji prasowej, prawa do wykorzystania powstałych w ramach współpracy utworów i wizerunku twórcy internetowego to najważniejsze kwestie, które powinno się uregulować podczas określania warunków współpracy.
Przewodnik zawiera również porady dla podmiotów publicznych i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w tym m.in. co powinno zawierać pytanie ofertowe czy jaki budżet trzeba przeznaczyć na kampanię z influencerem. Eksperci Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska przygotowali też checklistę, która może pomóc w poprawnym przygotowaniu przetargu.
Publikacja jest dostępna na stronie. (ao)