20 maja 2024 roku wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych. Akcja odbywa się w ramach programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Badanie „Samotność wśród osób 80+”, przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, wskazuje, że 73 proc. respondentów żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Przewiduje się, że problem ten może się pogłębiać wraz z procesem starzenia się społeczeństwa.
Jedną z metod wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat będący częścią programu „Obecność”. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zachęca, aby włączyć się w poszukiwanie wolontariuszy w 13 miastach biorących udział w projekcie. Wolontariuszami powinny zostać osoby gotowe na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej – czytamy w komunikacie prasowym.
„Programem »Obecność« odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka, o czym każdego dnia przekonują się nasi wolontariusze. Czasami naprawdę nie trzeba wiele, aby nadać życiu kolorów. Małe, drobne dowody życzliwości mogą mieć dla seniora fundamentalne znaczenie” – mówi Joanna Mielczarek, dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Za całościową realizację kampanii odpowiada LUCKYYOU. Jak przekazuje w informacji prasowej Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka agencji, inspiracją dla strategii kampanii i kreacji byli bliscy seniorzy – rodzice, dziadkowie i znajomi.
Materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry polegającej na znalezieniu różnic w zestawionych zdjęciach. Porównywane są dwie fotografie seniora, a różnice między nimi są drobne. Zauważalne zmiany to ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech i światło bijące od bohatera, które mają za zadanie pokazać, jak drobne gesty mogą odmienić życie podopiecznego stowarzyszenia – czytamy.
W ramach akcji powstały cztery spoty, a także kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Źródło: youtube.com/StowarzyszeniembU
Kreacje kampanii są dostępne na nośnikach w przestrzeni miejskiej, w tym na citylightach, billboardach, bankomatach czy komunikacji miejskiej, w 13 miastach działania programu „Obecność” – w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Pruszkowie, Legionowie, Gnieźnie, Świdniku, Tarnowie, Wałbrzychu i Pabianicach. Zaplanowano także działania w social mediach i strategię performance.
Kampanię wspiera agencja Propsy PR, która zajmuje się relacjami z mediami oraz działaniami PR.
Więcej szczegółów na temat akcji i formularz zapisu do programu można znaleźć na stronie. (ao)