czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataGiganci technologiczni zgodzili się chronić nieletnich przez reklamami alkoholu

Giganci technologiczni zgodzili się chronić nieletnich przez reklamami alkoholu

10 czerwca 2024 roku firmy technologiczne, takie jak Google, Meta, Pinterest, Snapchat, X czy TikTok, ogłosiły, że nawiązały współpracę z głównymi producentami alkoholu. Jej celem jest ustanowienie bardziej rygorystycznych standardów dotyczących reklamowania tego typu produktów w internecie – informuje thedrum.com. 

Jak czytamy, porozumienie to ma na celu zwiększenie przejrzystości i bezpieczeństwa w ekosystemie reklamy internetowej w odniesieniu do przekazów promujących alkohol. Kluczowym celem inicjatywy jest wzmocnienie weryfikacji wieku, aby reklamy docierały tylko do osób dorosłych, które chcą oglądać przekazy stworzone przez producentów piwa, wina i napojów spirytusowych. Porozumienie wspiera także cel Organizacji Narodów Zjednoczonych, jakim jest powstrzymanie nadużywania substancji psychoaktywnych oraz szkodliwego spożywania alkoholu.

Współpraca jest prowadzona przez International Alliance for Responsible Drinking (IARD), organizację non-profit promującą odpowiedzialne spożywanie alkoholu i edukację w zakresie jego konsumpcji. Do członków grupy należą główni producenci alkoholu, tacy jak InBev, Diageo, Molson Coors, Pernod Ricard, Moët Hennessy, Bacardi czy Suntory – podaje źródło. 

W ramach współpracy każda z firm technologicznych upubliczniła dokumenty, które przedstawiają politykę reklamową dotyczącą alkoholu na ich platformach, a także standardy zapewniania i weryfikacji wieku. 

Źródło zauważa, że istnieje szereg rozbieżności w praktykach reklamowych wspomnianych firm. Okazuje się, że Snapchat nie stosuje żadnego rodzaju weryfikacji reklam przez podmioty zewnętrzne. Dokumentacja dostarczona przez Metę także nie wskazuje na partnerstwa z firmami zajmującymi się sprawdzaniem przekazów promocyjnych. 

Meta w swojej dokumentacji zaznaczyła, że będzie wspierać „tworzenie standardów branżowych lub wytycznych, które pozwolą na spójne podejście do zapewnienia wieku na różnych platformach i usługach”. Firma stwierdziła także, że „optymalnym wynikiem” byłoby „posiadanie standardów lub procesów, które pozwalają platformom na elastyczność w wyborze odpowiedniego procesu weryfikacji wieku, ale zapewniają spójność poziomu zaufania do wyniku” – dowiadujemy się.

Czytaj też: To niepicie jest teraz modne

(ao)

Źródło: thedrum.com, Google, Meta, TikTok & others agree to improve age assurance for alcohol advertising, Kendra Barnett, 10.06.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj