Czy wiesz, jak skutecznie promować swoje produkty w internecie? Szukasz różnych sposobów w celu zwiększenia sprzedaży? Zarówno znane, jaki i nowe marki starają się łączyć funkcje social mediów i e-commerce, by uzyskać jak najlepsze wyniki. Social Media Examiner podpowiada, jak to zrobić w czterech krokach.
Pierwszym skutecznym sposobem jest linkowanie zdjęć produktów do stron, na których dany produkt się znajduje – podkreśla autor artykułu, Gary Victory. Podaje on przykład firmy Nordstrom działającej na Instagramie: „firma odpowiada na pytania fanów, gdzie i jak mogą kupić produkt. Dlatego odsyłają ich do strony Pinteresta, który pobiera na Instagram zdjęcia danego produktu i linkuje go bezpośrednio do strony, na której produkt się znajduje”.
Kolejnym sposobem jest stworzenie podobnej do innej, istniejącej już przestrzeni. Co to oznacza? Chodzi o wykreowanie strony internetowej, która będzie miała ładny przejrzysty design, przypominający np. Pinterest: „Pinterest jest popularny i to nie ulega wątpliwości. Strona ułatwia dostęp do pomysłów i pomaga stworzyć swoje własne. Kontent jest pełny w atrakcyjne obrazki, a sama strona jest bardzo łatwa w użyciu”.
Victory uważa, że należy także skupiać swoją uwagę na feedbacku od klientów. Uwagi od nich są zawsze cenne, a ponadto jest to sposób na budowanie lojalności, ale również – na osiągnięcie zysków. „Wykorzystaj także witryny stron i profile w social mediach, by pytać klientów, jakie treści chcieliby zobaczyć np. w następnym miesiącu”- czytamy w Social Media Examiner.
Ostatnim sposobem jest publikowanie zdjęć klientów z produktami na stronach internetowych marek. Tak na przykład postąpiła marka modowa, BlackMilk: „firma zachęca klientów do robienia sobie zdjęć z ich produktami i prosi o otagowanie tych zdjęć, kiedy dzielą się z innymi na Instagramie lub Facebooku. BlackMilk umieszcza otagowane zdjęcia na swojej stronie, aby inni klienci mogli zobaczyć, jak odzież prezentuje się po ubiorze i jak świetnie jest dopasowana do klienta”. (kd)