Toyota w ramach promocji nowego modelu Lexus RC zaprosił dziennikarzy na jazdę próbną. Impreza, która miała odbyć się w Jokohamie, ostatecznie nie doszła do skutku… przez brak zainteresowania mediów. „Nasuwa się pytanie, czy firma zachowałaby więcej godności organizując spotkanie, nawet przy znikomym odzewie” – czytamy w serwisie autonews.com.
„Cóź, sytuacja jest żenująca. Zarówno dla Toyoty, jak i dla japońskich, tak zwanych mediów motoryzacyjnych” – pisze Hans Greimel. W Jokohamie firma miała zaprezentować nowe sportowe coupe w najmocniejszej wersji. Jednak, jak poinformował koncern, wydarzenie zostało odwołane „ze względu na niewystarczające zainteresowanie”. Skonsternowany rzecznik Toyoty przyznał, że to kolejny zatrważający dowód na brak zainteresowania motoryzacją, które przejawia zwłaszcza młode pokolenie Japończyków.
Nie wszyscy jednak wykazali się zrozumieniem dla tej sytuacji. „Luksusowa marka powinna upowszechniać swój wizerunek. Nawet wśród dziennikarzy” – stwierdził jeden z niemieckich korespondentów, cytowany przez Greimela. (ks)