Muzeum Powstania Warszawskiego, wraz z agencją BrightMedia, znalazły się wśród laureatów tegorocznej edycji konkursu Webby Awards. Inni nagrodzeni to m.in. Jimmy Fallon, zespół Coldplay i HBO.
Według New York Timesa, cytowanego przez organizatorów konkursu, Webby Awards to „najwyższy honor w sieci”. Statuetki przyznawane są od 1996 roku za najlepsze osiągnięcia w internecie, z uwzględnieniem m.in. stron internetowych, blogów i aplikacji mobilnych. Laureatów wybierają członkowie The International Academy of Digital Arts & Sciences. Obecnie w Akademii zasiada ponad tysiąc osób, m.in. założyciel Twittera David Karp oraz Arianna Huffington.
Muzeum Powstania Warszawskiego i BrightMedia zwyciężyły w kategorii „Cultural Institutions” za stronę poświęconą Powstaniu. Dodatkowo strona ta zdobyła nagrodę publiczności. Pozostałe projekty nominowane w kategorii dla instytucji kultury to: internetowa strona ze zbiorami nowojorskiego Muzeum Guggenheima; strona internetowa społeczności stworzonej wokół, również nowojorskiego, parku High Line; nowa strona Muzeum Getta w Rydze; strona War Ink, poświęcona amerykańskim weteranom; strona chicagowskiego Lucas Museum of Narrative Art.;witryna nowojorskiego Jewish Museum; strona Muzeum Elvisa Presleya w Graceland oraz serwis promujący Pasję wg. św. Mateusza, wystawianą przez sztokholmską Folkoperan. (ks)