Na rynku brytyjskim klienci oczekują od agencji PR, by te dostarczały szerszy zakres usług cyfrowych, jak SEO czy budowanie stron www – czytamy na stronie Holmes Report.
To wnioski z badania PRCA Digital Report 2015, w którym wzięło udział 280 ankietowanych. Wśród nich znaleźli się dyrektorzy agencji i przedstawiciele firm. Klienci liczą na rozszerzenie zakresu działań o SEO (20 proc. odpowiedzi), współpracę z blogerami (18 proc.) czy zarządzanie reputacją w internecie (14 proc.). Co ciekawe, same firmy w porównaniu z 2013 rokiem zmniejszyły wydatki na niektóre z wcześniej wspomnianych obszarów. Inwestycja w SEO spadła z 67 do 53 proc. W ciągu ostatnich dwóch lat, nastąpił również znaczny spadek wydatków na działania dotyczące projektowania stron internetowych (z 24 do 55 proc.).
Co same agencje mają do zaoferowania w zakresie usług cyfrowych? 91 proc. z nich wciąż stawia na tworzenie treści. W porównaniu z 2013 rokiem wzrosła jednak liczba firm PR, które gwarantują projektowanie stron internetowych – z 12 proc. do 71 proc. Także klienci chętniej korzystają z agencji przy projektowaniu stron www. Ta tendencja w porównaniu z 2013 rokiem zmieniła się z 5 do 13 proc.
Wyniki te sugerują, że firmy oczekują, by włączyć SEO i web design do usług PR-owych. Najlepszym źródłem wiedzy w tym zakresie będą blogi eksperckie – zauważają respondenci. (mw)