Google i Twitter nie chcą pozostać w tyle za konkurencją i rozwijają własne narzędzia dla wydawców – czytamy w serwisie MediaPost.
Jak podaje źródło, połączenie sił Google i Twittera ma „zapewnić szybsze i bardziej niezawodne dostarczanie informacji”. Projekt ma być odpowiedzią na usługę “Instant Articles”, rozwijaną przez Facebooka.
Przewagę Google i Twittera nad konkurencją stanowić ma szybkość działania oraz udostępnienie API, dzięki czemu inne firmy będą mogły rozwijać usługę we własnym zakresie.
Facebook jednak nie odpuszcza i podobno pracuje nad nową aplikacją, która ma pomóc w rozpowszechnianiu treści od swoich partnerów-wydawców. Autor artykułu zastanawia się nad wpływem rywalizacji między portalami społecznościowymi na wydawców. Jak czytamy, zaledwie kilka tygodni temu, Robert Thomson publicznie skrytykował Google za „piractwo, fanatyzm i kleptokrację”. Surowo ocenił także Instagram i Linkedin: „Żaden z nich faktycznie nie tworzy treści i z pewnością mają niewielki zamiar za to płacić, ale rozpowszechniają treści stworzone przez innych”.
Na koniec autor zastanawia się, czy uda się pokonać niechęć wobec przedsiębiorstwa.(ak)