Amerykańskie Doritos wprowadza limitowaną edycję chipsów w kolorach tęczy. Całkowity zysk ze sprzedaży nachosów ma zostać przekazany na internetową kampanię społeczną It Gets Better. Projekt kierowany jest do młodzieży LGBT, walczącej o swoją tożsamość seksualną – pisze Adweek.com.
Jak czytamy, w zaprojektowaniu produktu marce Doritos pomogła agencja Goodby Silverstein & Partners, odpowiedzialna również za stronę internetową i inne materiały reklamowe. Jak podaje Adweek, nie będzie to kampania ogólnokrajowa, ale agencja stworzyła specjalny niewielki zestaw reklam na Dallas Pride Festival (parada równości).
Celem projektu jest nie tylko zebranie funduszy dla It Gets Better, ale również podniesienie świadomości problemów środowiska LGBT. Margaret Johnson, dyrektor kreatywny i partner GS&P uważa, że produkt przemawia w śmiały sposób.
W dalszej części źródło informuje, że kolorowe chipsy dostępne będą tylko dla tych, którzy zapłacą darowiznę (10 dolarów lub więcej) na rzecz organizacji non-profit. Zdobyć je będzie można 11 października podczas tzw. Coming Out Day, upamiętniającego marsz osób ze środowiska LGBT w Waszyngtonie w 1987 roku. Do tego czasu na kontach Doritos na portalach społecznościowych widnieć będzie logo produktu.
Ram Krishnan, dyrektor marketingu Frito–Lay wyznaje, że tęczowe nachosy są wyrazem wsparcia dla indywidualności. „Zawsze szukamy unikalnych sposobów, aby oddać głos społeczeństwu, a to jest tylko jeden z tych sposobów” – dodaje. Jak pisze Adweek.com: „teraz już nie tylko Skittles chce żebyś spróbował tęczy”.