W czerwcu 2024 roku Robico, producent m.in. kefirów i maślanek, poinformował o wprowadzeniu na rynek nowej marki– Robico Active skierowanej do osób lubiących aktywnie spędzać czas, dbających o zdrowie i sprawność fizyczną. W maju 2024 roku ambasadorem nowej firmy został polski siatkarz Artur Szalpuk.
Szalpuk jest reprezentantem Polski i zdobywcą Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej w 2018 roku. Poza osiągnięciami reprezentacyjnymi otrzymał także nagrody indywidualne m.in. najlepszy atakujący Pucharu Polski, MVP Memoriału Huberta Jerzego Wagnera czy MVP turnieju PreZero Grand Prix PLS.
W ramach współpracy z siatkarzem powstaną m.in. materiały edukacyjne dotyczące łączenia aktywności fizycznej z odpowiednią dietą. Zaplanowano również konkursy afiliacyjne, a także aktywacje konsumenckie.
Wprowadzeniu marki na rynek będzie towarzyszyła kampania marketingowa, która zostanie przeprowadzona w kanałach digital. Za działania reklamowe i digital odpowiada agencja Soul & Mind. (ao)