W trzeciej części poradnika blog.hootsuite.com czytamy o tym, jak zwiększyć zaangażowanie na Twitterze.
Część 1 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Widoczność profilu
Część 2 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Atrakcyjne posty
Dlaczego jest to tak ważne? Regularne angażowanie ludzi, zarówno followersów, jak i tych, którzy nie śledzą Twojego profilu, pomoże ci zbudować aktywną społeczność, która z kolei może przyciągnąć nowych, zainteresowanych Twoim tweeterowym profilem, inetrnautów.
Oto trzy sposoby na zwiększenie zaangażowania na Twitterze:
Śledź profile swoich followersów
Obserwowanie tweeterowych kont osób, które uprzednio kliknęły w przycisk „follow” przy Twoim profilu ma swoje zalety, ale również wady.
Dobre strony:
1. Równy stosunek liczby osób śledzonych do śledzących może przekonać nowych odbiorców do zostania Twoim followersem. Dlaczego? Mogą oni założyć, że, jeśli będą obserwować Twój profil, odwdzięczysz się – zaczniesz śledzić ich konta.
2. Śledzenie swoich followersów jest odbierane jako miły gest. Tym samym, może sprawić, że Twoje konto stanie się przyjazne i przystępne dla większej liczby odbiorców.
Złe strony:
1. Ludzie mogą zacząć śledzić Twój profil, by zyskać więcej własnych followersów. Obserwowanie przez nich Twojego konta nie musi bowiem wiązać się z zainteresowaniem internautów tym, co masz do powiedzenia.
2. Śledzenie zbyt dużej liczby użytkowników może doprowadzić do niepożądanego chaosu. Nie obserwuj wszystkich, selektywnie wybieraj profile, których followersem chcesz zostać.
Najlepiej więc, jeśli będziesz śledził ludzi, którzy mogą być interesujący dla Twojej firmy czy branży. W ten sposób zyskasz nowych zwolenników, którzy rzeczywiście będą z Tobą współpracować, udostępniać Twoje treści, a nawet staną się Twoimi klientami.
Odpowiadaj osobom, które o Tobie wspomniały
Dzięki temu, odbiorcy będą pewni, że Twoje konto jest aktywne i co więcej – Ty sam jesteś zaangażowany. To zaś może zachęcić nowe osoby do śledzenia Twojego tweeterowego profilu.
Bądź aktywny na czacie Twittera
Twitter umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym i tym samym, w przeciwieństwie do innych serwisów, oferuje różne sposoby angażowania się w społeczność. Jedną z form uczestniczenia w niej jest udział w czacie wraz z innymi użytkownikami. On zaś generuje wiele rozmów i zwiększa widoczność danego profilu, co pomaga w przyciągnięciu nowych followersów. Ponadto, dzięki stosowaniu hashtagów, użytkownicy umawiają się na określoną godzinę, by porozmawiać o konkretnej kwestii, branży czy trendzie. Co więcej, wiadomości, które pojawiają się podczas rozmowy mogą stanowić istotne informacje dla danej firmy.
Twoja aktywność na czacie, udział w rozmowach i ich rozpoczynanie, pomogą Ci zatem zbudować silniejsze relacje z followersami, poszerzyć zasięg publikowanych przez Ciebie treści oraz zyskać nowych zwolenników.
Czytaj także:
Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.1: Widoczność profilu
Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.2: Atrakcyjne posty