Nawet jeśli statystyki pokazują, że Twoje konto na Twitterze ma się całkiem dobrze, zawsze może być lepiej, O tym, jak dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, czytamy w czwartej części poradnika na blog.hootsuite.com.
Część 1 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Widoczność profilu
Część 2 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Atrakcyjne posty
Część 3 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Zwiększenie zaangażowania
Duża liczba osób zainteresowanych zamieszczanymi przez Ciebie treściami na Twitterze świadczy o coraz większej świadomości istnienia Twojego konta wśród użytkowników serwisu, i tym samym, może przyciągnąć nowych potencjalnych followersów.
Oto pięć sposobów na zwiększenie zasięgu Twojego profilu na Twitterze:
1. Zorganizuj konkurs
Możesz np. zaprosić internautów do udziału w konkursie „Obserwuj i retweetuj, żeby wygrać”, który pomoże Ci zyskać nowych followersów i zwiększyć zasięg Twoich wiadomości, tak jak zrobiła to, słynąca ze szwajcarskiej czekolady, firma Toblerone. Dobrym pomysłem jest dołączanie do tekstu zdjęć w tweetach oraz hashtagów marki, które pokażą się odbiorcom za każdym razem, kiedy ktoś udostępni post dalej. To jednak nie wszystko. Możesz użyć Twittera do szerszego konkursu marketingowego. Tweet od innego użytkownika pomoże Ci dotrzeć do nowych followersów i zaangażować ich w prowadzone przez Ciebie działania. Twitter daje wiele możliwości prowadzenia konkursu. Warunkiem udziału w nim może być opublikowanie wzmianki o wydarzeniu bądź odpowiedniego hashtaga. Jako autor konkursu możesz monitorować i moderować jego przebieg w czasie rzeczywistym, żeby prezentować najlepszych uczestników. Zachęć odbiorców do udostępniania i wyrażania poparcia dla najlepszych tweetów, a zwiększysz zaangażowanie w Twoją inicjatywę.
2. Zaangażuj swoich pracowników
Ludzie ufają innym ludziom, dlatego informacje przekazywane ustnie przez przyjaciół i kolegów są odbierane jako ważniejsze i bardziej godne zaufania niż posty publikowane w mediach społecznościowych z firmowych kont. Według badań zaufania, przeprowadzonych przez firmę Edelman w 2014 roku, treści udostępniane przez pracowników powodują trzy razy większe zaangażowanie niż te udostępniane kanałami danej marki. Możesz zatem zwiększyć zasięg swoich tweetów i zyskać nowych followersów, jeśli Twoi pracownicy będą udostępniać treści Twojej firmy.
3. Rozważ stosowanie reklam na Twitterze
Twitter oferuje szereg opcji reklamowych, w tym promowanie tweetów, trendów, i wreszcie kont. Jeśli chcesz szybko zwiększyć liczbę swoich follwersów, zdecyduj się na kampanię promującą Twoje tweeterowe konto. Po ustawieniu parametrów targetowania, Twój profil będzie sugerowany tym odbiorcom, którzy dotąd nie zaczęli go śledzić, w wielu miejscach na Twitterze, w tym w wynikach wyszukiwania.
4. Wykorzystaj blogi
Osoby z Twojego zespołu, które piszą posty na blogi i tworzą inne publikacje, nie tylko budują swoje pozycje liderów opinii w branży, ale mogą również pomóc Twojej firmie w zdobyciu kolejnych tweeterowych followersów. Pamiętaj jednak, aby posty linkowały do Twojego tweeterowego profilu i upewnij się, że wiadomości zawierają nazwę Twojego konta, kiedy czytelnicy udostępniają je bezpośrednio z bloga.
Sprawdzaj, co działa
Świadomość funkcjonowania wyżej wymienionych strategii nie gwarantuje sukcesu. Najważniejszą częścią w procesie przekształcania pomysłów w działania jest ich testowanie. Mierzenie efektów pozwala bowiem określić, co działa prawidłowo i dobrze wpływa na Twoja firmę. Dzięki niemu wiesz również, na czym powinieneś się skupić.
Oto kilka wskaźników, które należy mierzyć, by tworzyć lepsze tweety i zyskać więcej followersów:
1. wyświetlenia
2. zaangażowanie
3. klikalność
4. zainteresowania odbiorców
5. miejsce zamieszkania odbiorców
Czytaj także:
Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.1: Widoczność profilu
Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.2: Atrakcyjne posty
Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz. 3: Zwiększenie zaangażowania