piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualności2016 rok to dobry czas, by rozpocząć wysyłanie newslettera

2016 rok to dobry czas, by rozpocząć wysyłanie newslettera

„Plotki są fałszywe. E-mail nie jest martwy”. O tym, że ma się dobrze i dlaczego warto zdecydować się na wysyłanie newsletterów pisze portal cision.com.

Potwierdzają to statystyki. Jak czytamy, e-mail marketing jest prawie 40 razy bardziej skuteczny w pozyskiwaniu klientów niż Facebook czy Twitter razem. Tak wynika z badania McKinsey. Direct Marketing Association podaje natomiast, że e-mail marketing przynosi średnio 4,3 procentowy zwrot z inwestycji dla przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych. Harris Interactive informuje ponadto, że 81 proc. amerykańskich klientów deklaruje, że przynajmniej w pewnym stopniu może dokonać kolejnych zakupów ze względu na targetowane maile.

Jeśli te liczby nadal Cię nie przekonują, zapoznaj się z następującymi argumentami:

1. Newslettery dają wiele możliwości

Pomyśl o newsletterach, które subskrybujesz. Czy wszystkie są takie same? Prawdopodobnie nie. Mogą być krótkie lub długie, mogą np. stanowić listę linków. Masz do wyboru wiele rozwiązań. Wykorzystaj je.

2. …i są mile widziane

Kliknięcie w przycisk „zapisz się” oznacza, że dana osoba chce otrzymywać Twój newsletter.

3. …i znajdują się w kieszeniach odbiorców

Ludzie sprawdzają pocztę za pośrednictwem urządzeń mobilnych częściej niż za pomocą komputerów stacjonarnych. Zaprojektuj zatem swój newsletter, pamiętając o odbiorcach, będących w podróży.

4. …i mogą być środkiem transportu dla gotowych treści

Nie poddawaj się, jeśli dodane ostatnio przez Ciebie treści nie wzbudziły oczekiwanego zainteresowania. Zmodyfikuj je dla newslettera. Rozpocznij pisanie i zakończ w takim miejscu, by skłonić odbiorcę do kliknięcia. Cały tekst opublikuj na stronie.

5. …i można je wykorzystać w sprzedaży

Nawet jeśli nie pracujesz w sprzedaży, możesz zarobić. Pamiętaj jednak, by nie robić tego cały czas. Jest to tak samo niekorzystne jak sprzedawanie treści czy usługi, które do tej pory były darmowe – czytamy.

6. …i możesz połączyć je z działaniami w social mediach

A nawet powinieneś. Zawsze je ze sobą łącz, jeśli chcesz prowadzić biznes i wysyłać newsletter – zaznacza Erin Fieldman, autor artykułu.

7. …i mogą rozwinąć inne Twoje kanały

Zamieszczaj w każdym swoim newsletterze linki do Twoich profili w mediach społecznościowych, jeśli zależy Ci na wzroście zaangażowania odbiorców.

8. …i mogą zwiększyć ruch na Twojej stronie

Kieruj odbiorców na swoją stronę z myślą o pobudzeniu ich aktywności. Pożądane są udostępnianie treści oraz pobieranie jej fragmentu w zamian za dodatkowe informacje kontaktowe. Dlaczego? Jak czytamy, pierwsze z nich decyduje o aktywności internautów, drugie zaś jest cenne dla CRM.

9. …i napędzać wzrost zaangażowania

Media społecznościowe to nie jedyna droga do zaangażowania klientów. E-mail może być jeszcze lepszym narzędziem. Wydaje się bowiem bardziej osobisty – podkreśla Fieldman.

10. …i mogą być zintegrowane

Zaletą newsletterów jest to, że mogą być zintegrowane z oprogramowaniem, którego już używasz. Oznacza to, że możesz je powiązać z CRM czy innymi urządzeniami.

11. …i możesz je personalizować

Fieldman zapewnia, że najlepszym sposobem, żeby zobaczyć wyższy współczynnik klikalności (CTR) i zmniejszyć liczbę osób rezygnujących z subskrypcji jest personalizacja newsletterów.

12. …i mogą służyć do pozyskania nowych klientów

Twoi subskrybenci mogą zamienić się w potencjalnych klientów, co zaś zwiększy Twoją sprzedaż.

13. …i mogą zmniejszyć liczbę rezygnujących ze subskrypcji

Pamiętaj, że dobry newsletter zachwyci odbiorców i co więcej, zatrzyma ich na stałe – zapewnia Fieldman.

14. …i są idealne do testowania

Masz duże pole manewru. Możesz bowiem zmieniać wszystko, począwszy od tytułu newslettera, wybierać obrazek do tekstu bądź GIF – czytamy.

15. …i możesz za ich pośrednictwem prosić o informację zwrotną

Co kilka miesięcy wysyłaj ankietę. W jakim celu? Dzięki temu dowiesz się, jak Twój newsletter jest oceniany, ale również zdobędziesz informacje o obsłudze klienta i innych obszarach działalności.

16. …i wreszcie – mogą być mierzone

Dodaj kilka unikalnych adresów URL, a analizy i raportowania okażą się dużo prostsze i łatwiejsze – czytamy. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj