Facebook chce stworzyć słownik slangu w mediach społecznościowych. Opatentował algorytm, który wyszukuje nowe frazy w wiadomościach, komentarzach i postach użytkowników – informuje serwis cbc.ca.
Jak czytamy, stworzony przez portal algorytm ma wyszukiwać nowe powiedzenia z niedosłownym znaczeniem. Będzie zwracał uwagę na rejon używania danych słów czy wyrażeń, a także wiek grupy, w której neologizmy są często używane. Dalej czytamy, że portal chce zidentyfikować słowa, zbitki wyrazowe, skróty, akronimy czy przezwiska.
Facebook nie informuje jednak dokładnie, do czego wykorzysta tę bazę danych, choć pojawiają się sugestie – np. że informacje te posłużą do ulepszenia automatycznej korekty.
Jak to będzie działać? Algorytm znajdzie nową frazę, a kiedy ustali, że nie jest używana dosłownie, doda ją do zbioru. Hasło będzie tam opisane wraz z przenośnym znaczeniem, w jakim aktualnie jest używane w mediach społecznościowych. Później algorytm sprawdzi, czy fraza zyskuje wśród internautów popularność. Jeśli nie, zostanie usunięta ze zbioru – czytamy. Serwis podaje też, że nie wiadomo jeszcze, kiedy Facebook zacznie korzystać z nowego narzędzia. (mb)