Większości kryzysów komunikacyjnych można by uniknąć dzięki planowaniu działań. Jeśli już zdarzy się kryzys, o tym, czy zaszkodzi marce decyduje ostatecznie jej odpowiedź. Warto wtedy zdecydować się na współpracę z influencerami. O tym, dlaczego, czytamy w serwisie cision.com.
Po pierwsze – zwiększy to zaufanie do marki. Część odbiorców to zapewne zwolennicy marki, ale znaczna grupa była lub jest sceptyczna wobec publikowanych treści. Dlatego warto zdecydować się na współpracę z influencerami – z badania Edelman Trust Barometer 2016 wynika bowiem, że 78 proc. osób ufa opiniom swoich rówieśników. Klienci mogą więc bardziej opierać się na opinii innych osób, niż słuchać rzecznika firmy – czytamy.
Dalej czytamy też, że istotna jest współpraca z najlepszymi influencerami. Ich zaangażowanie może być z kolei okazją do utrzymania negatywnych komentarzy z dala od marki. Dzięki monitorowaniu aktywności fanów w czasie kryzysu, można określić, jakie czynniki mogłyby zrównoważyć dyskusję. To z kolei pozwoli zdecydować, który z influencerów najlepiej skupiłby uwagę mediów i odbiorców.
Po trzecie, influencerzy są partnerami marki, ale nie jej przedstawicielami. Mają własnych followersów, zainteresowania i styl komunikacji. Kiedy mówią o marce, pokazują nową, wiarygodną perspektywę. Warto zachęcić ich, by byli liderami w tej sytuacji. Muszą jednak mieć pewność, że problem zostanie rozwiązany – czytamy dalej. (mb)