J&J to jedna z marek z branży healthcare cieszących się największym zaufaniem na świecie. W tym roku jej reputacja została zagrożona. Wszystko przez sprawy sądowe dotyczące pudru dla dzieci – pisze prdaily.com.
Jak czytamy, w lutym przeprowadzone przez YouGov badanie BrandIndex Buzz, w którym mierzony jest pozytywny i negatywny stosunek konsumentów do marek, wykazało, że J&J jest oceniany coraz gorzej. Wynik marki w raporcie znacznie spadł – do 5,4 pkt na początku tego miesiąca.
Dlaczego? Przyczyną takiego wyniku jest seria procesów sądowych. Ich przedmiotem jest talk – charakterystyczny dla marki puder dla dzieci, który według oskarżycieli wpływa na wzrost stopnia ryzyka wystąpienia raka jajnika – podaje źródło.
Dalej czytamy, że rok temu, sąd w St. Louis orzekł na niekorzyść J&J. Powód otrzymał 10 milionów dolarów odszkodowania. Ponad 1000 podobnych spraw jest w toku – informuje prdaily.com.
Rzecznik J&J odniósł się do wyniku YouGov w oświadczeniu. Podkreślił w nim, że najważniejsze dla firmy jest bezpieczeństwo klientów i że nadal zamierza edukować odbiorców, używając dowodów naukowych, które potwierdzają bezpieczeństwo produktu – talku.
Bloomberg poinformował natomiast, że firma J&J wydała ponad 5 miliardów dolarów od 2013 roku na rozliczenie roszczeń prawnych skierowanych przeciwko jej produktom.
Na koniec czytamy, że podobna sytuacja miała miejsce w 2011 roku, kiedy Johnson & Johnson był oskarżany o to, że jego szampon „delikatnie zatruwał dzieci”.
(ak)