O narzędziach, które pozwalają lepiej wykorzystać hashtagi na Twitterze, czytamy w ragan.com.
Hashtag to integralna część komunikacji w social mediach, która pozwala śledzić tematy popularne na Twitterze i w innych serwisach społecznościowych. Jak czytamy, tweety zawierające co najmniej jeden hashtag, są retweetowane o 55 proc. częściej niż te bez hashtagów.
Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał hashtagów na Twitterze, warto najpierw określić te, które są istotne dla danej firmy. Przydatne w tym celu będą Tailored Trends, dzięki którym można znaleźć popularne tematy, wybrane na podstawie algorytmu uwzględniającego m.in. lokalizację czy obserwujących. Można również wybrać inną pozycję geograficzną, aby znaleźć lokalne wydarzenia i dyskusje na temat konkretnego trendu.
Hashtagify.me pozwala z kolei szukać dodatkowych hashtagów. Dla każdego słowa kluczowego znajduje 10 popularnych hashtagów – czytamy dalej. TrendsMap natomiast przedstawia wykorzystanie poszczególnych hashtagów na mapie świata. Można w ten sposób przeglądać tematy cieszące się zainteresowaniem na poszczególnych kontynentach, w kraju lub miastach i znaleźć hashtagi najpopularniejsze w danym regionie.
Przydatnym narzędziem jest również TagBoard, które pozwala łączyć rozmowy związane z określonym hashtagiem na Twitterze, Facebooku, Instagramie i Google Plus. W ten sposób można zwiększyć swój ogólny zasięg w mediach społecznościowych oraz przyciągnąć potencjalnych klientów biznesowych z różnych platform – czytamy. (mb)