Na organizację spadła fala krytyki w mediach społecznościowych za plakat dotyczący bezpieczeństwa na basenie – podaje fortune.com.
Materiał, o którym mowa, nosi tytuł „Bądź cool, przestrzegaj zasad” i przedstawia dzieci różnych ras bawiące się wspólnie na basenie. Internautów oburzyło to, że czynności takie jak nurkowanie i pływanie wykonywane przez dzieci o białym kolorze skóry zostały oznaczone jako „cool”. Dzieci o ciemnym kolorze skóry natomiast na plakacie popychają się, biegają i noszą napoje. I te zachowania oznaczono jako „ not cool”.
Jeden z użytkowników Twittera plakat nazwał „wyjątkowo rasistowskim”.
Fot.: Twitter/@JSawyer330
W social mediach można jednak znaleźć więcej takich wpisów.
Fot: Twitter/@EmmyBetz
Jak informuje fortune.com, Czerwony Krzyż wydał oświadczenie, w którym przeprasza za plakat. Podkreśla, że nie chciał nikogo obrazić. Co więcej, plakat został usunięty ze strony internetowej organizacji oraz aplikacji. Wstrzymano również jego produkcję. Ma on także zniknąć ze wszystkich obiektów pływackich, w których wisiał do tej pory. (ak)