Bazylea dobrze wykorzystała popularność Pokemon Go. Stworzone przez szwajcarskie miasto wideo stało się wiralowym hitem i spełniło swoje zadanie – przyciągnęło turystów. O sprawie pisze adweek.com.
Jak podaje źródło, od momentu publikacji do 4 sierpnia 2016 roku film zyskał już 49 mln odsłon na Facebooku i 225 tys. na YouTubie. Liczby cały czas rosną.
Wideo przedstawia 4 Pikachu w ludzkich rozmiarach. Pokemony biegają po mieście – mijają mosty, parki, stadiony piłkarskie, a gigantyczny Poke Ball jest rzucany w stronę turystów i mieszkańców.
Źródło: YouTube/fadeoutTrashTV
Autorem filmu jest agencja turystyczna Basel Tourismus. Wideo przekierowuje widzów do strony firmy, na której można znaleźć m.in. informację o Pokestopach w mieście, lokalnym festiwalu Pokemon Go oraz o tym, gdzie w Bazylei znaleźć można najlepsze pokemonowe babeczki.
„Pokazując wspaniałe miejsca w mieście tak szerokiej publiczności, jesteśmy przekonani, że Bazylea zwróciła na siebie uwagę jako destynacja” – stwierdził Christine Waelti, menedżer ds. marketingu i komunikacji w Basel Tourismus.
Czytamy również, że firma otrzymała wiele pytań od mediów i turystów. „Spodziewaliśmy się, że film może stać się treścią wiralową, ale rezultaty są po prostu niesamowite. To marzenie każdego marketera” – dodał Waelti.
Przy tworzeniu filmu Basel Tourismus współpracowała z agencją digital marketingu Fadeout. (ak)