52 proc. – o taką wartość obniżył się od stycznia 2016 r. zasięg organiczny treści publikowanych w serwisie społecznościowym – czytamy na marketingland.com. Publikacje widzi teraz o połowę mniej użytkowników.
Portal Marka Zuckerberga od dłuższego czasu wprowadza zmiany w algorytmie odpowiedzialnym za wyświetlanie i kolejność treści w Newsfeedzie. Powodem redukowania organicznego zasięgu publikacji wydawców jest zwiększająca się liczba publikowanych przez nich postów – czytamy.
Co ciekawe, wydawcy znaleźli najwyraźniej sposób na zniwelowanie skutków działnia nowego algorytmu. Kołem ratunkowym wydaje się dla nich wideo – podaje marketingland.com. Profile publikujące u siebie filmy zanotowały zwiększenie zasięgu organicznego. Facebook wyraźnie sympatyzuje z tym rodzajem publikowanych treści już od września 2013, kiedy wprowadził automatyczne włączanie klipów w Newsfeedzie – przypomina serwis.
Co więcej, wydawcy opierający swoje działania na publikowaniu wideo wykorzystują fakt, że użytkownicy Facebooka znacznie chętniej wchodzą w interakcję z filmami – częściej je lajkują, udostępniają i komentują – niż z innymi rodzajami treści.
Marketingland.com podaje, że wideo na portalu Marka Zuckerberga nadal nie jest popularniejsze od tekstów i zdjęć, ale jego udział w Newsfeedzie zwiększa się z roku na rok. (mp)