Amerykańska Akademia Filmowa po raz kolejny wybrała licznych kandydatów do jednej z najważniejszych nagród przemysłu filmowego – Oscarów. Okazuje się, że nie wszystkie nominację przypadły musicalowi La La Land.
Serwis adweek.com zwrócił uwagę, że w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany nominowana została animacja Pearl. Wyróżnia ją to, że została stworzona w technologii wirtualnej rzeczywistości i można ją oglądać na youtube’owym kanale 360 Google Spotlight Story. Nigdy wcześniej materiał tego typu nie był nominowany do Oscara.
Sześciominutowa animacja opowiada historię samochodowej podróży ojca i córki. Twórcy umożliwili oglądanie jej na kilka sposobów – każdy użytkownik może zobaczyć ją w zwykłej wersji 2D. Jeśli jednak odtworzymy animację w aplikacji YouTube’a na smartfony, otrzymamy możliwość rozglądania się po świecie stworzonym przez twórców.
Zawsze można też skorzystać ze specjalnego sprzętu obsługującego wirtualną rzeczywistość (jak na przykład należący do Facebooka Oculus) lub, po prostu, wykorzystać gadżety typu Google View, o którym pisaliśmy po evencie firmy w San Francisco w październiku 2016 roku.
Adweek.com podejrzewa, że nominacja dla Pearl może pozytywnie wpłynąć zarówno na wizerunek innych inicjatyw Google’a związanych z VR-em, jak i na zainteresowanie headsetem Google View. (mp)