poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMcDonald's wycofuje reklamę „Dad” z chłopcem pogrążonym w żałobie po ojcu

McDonald’s wycofuje reklamę „Dad” z chłopcem pogrążonym w żałobie po ojcu

Jak podaje theguardian.com, sieć fast foodów zdecydowała się wycofać spot, którego bohaterem jest osierocony nastolatek. Firma została skrytykowana przez internautów za to, że wykorzystała historię o żałobie dziecka do celów komercyjnych.

Reklama opowiada historię chłopca, który wypytuje swoją matkę o zmarłego ojca. Z jej odpowiedzi wynika, że syn znacznie się od niego różni. Twarz chłopca rozjaśnia się w momencie, kiedy odwiedzają restaurację McDonald’s, gdzie zamawia burgera Filet-O-Fish, a matka mówi mu, że była to również ulubiona kanapka jego ojca – opisuje theguardian.com.

„McDonald’s wykorzystał żałobę dziecka jako sposób na porozumiewanie się z młodymi ludźmi i rodzicami, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji, ale zrobił to bez powodzenia” – powiedziała Shelley Gilbert, psychoterapeutka, który założyła organizację pomagajacą osieroconym dzieciom. Przyznała, że odebrała już mnóstwo telefonów od zaniepokojonych tą sprawą rodziców, którzy mówili, że reklama zdenerwowała ich dzieci i czują, że sieć chce emocjonalnie manipulować swoimi klientami – czytamy.

Spot został skrytykowany także przez użytkowników mediów społecznościowych.

Źródło: twitter.com/Cate43

Źródło: twitter.com/midgersbtfc06

The Advertising Standards Authority (brytyjski regulator ds. reklamy – przyp.red.) poinformował, że wpłynęło już ok. 100 skarg na reklamę i ciągle pojawiają się kolejne. „Skarżący uznają za niewłaściwe wykorzystanie żałoby do sprzedaży fast foodów oraz sprzeciwiają się temu, że marka wykazała się brakiem wrażliwości. Niektóre osoby zgłaszające skargi powoływały się na bliskość Dnia Ojca” – czytamy.

Rzeczniczka McDonalda poinformowała już, że reklama zostanie wycofana. „Możemy potwierdzić, że podjęliśmy decyzję o wycofaniu reklamy telewizyjnej »Dad«. Spot w tym tygodniu zostanie na stałe usunięty ze wszystkich mediów, w tym telewizji i kin” – cytuje wypowiedź źródło. Rzeczniczka sieci dodała, że zamiarem firmy nie było wywołanie zdenerowowania wśród odbiorców reklamy. „Jest nam szczególnie przykro, ponieważ spot mógł rozczarować tych, którzy są dla nas najważniejsi: naszych klientów”.

Źródło przywołuje także przykład Pepsi, które również niedawno wycofało jedną ze swoich reklam. Spot, w którym wystąpiła Kendall Jenner, miał być przesłaniem o jedności ponad podziałami i protestem przeciwko dyskryminacji. Zdaniem internautów marka przedstawiła problemy mniejszości w sposób „płytki, nierealny i banalny”. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj