Jak już informowaliśmy, Snap Inc. rozbudował niedawno swoją aplikację o funkcję Snap Map. Dzięki aktualizacji użytkownicy mają możliwość udostępniania lokalizacji znajomym na specjalnej mapie dostępnej w oprogramowaniu.
Portal PR News zwrócił uwagę na korzyści wynikające z nowej funkcji, które mogą być przydatne dla marek. Swoimi spostrzeżeniami podzieliły się Andrea Limas, Social Media Strategist na Uniwersytacie w San Francisco, oraz Kristy Gillentine, Vice President of Public Engagement w Drive West Communications.
Oto trzy wskazówki, jak wykorzystać funkcję Snap Map:
1. Dobry sposób na promocję eventów
Według Gillentine Snap Map jest doskonałym źródłem wiedzy o aktywnościach, które podejmują znajomi, dzięki czemu funkcja ta łączy ludzi. Co więcej, „jeśli ludzie snapują z jakiegoś wydarzenia, pozwala to markom na dotarcie do nowych odbiorców”.
2. Świadomość marek
Limas zauważa, że Snapchat jest aplikacją, która pozwala na dzielenie się informacjami efemerycznymi i marki powinny mieć tego świadomość. Wiedza ta pozwoli na wykorzystanie potencjału Snapchata. Przykładowo, dzięki wprowadzeniu opcji Snap Map, istnieje możliwość „opowiadania historii jednej społeczności, zamiast tysięcy indywidualnych” – czytamy.
3. Ustawienia prywatności
Jak zaznacza autor, Jerry Ascierto, udostępnianie innym użytkownikom informacji o swojej lokalizacji w Snap Mapie jest opcjonalne, a domyślnie funkcja ta jest wyłączona. Dla zainteresowanych korzystaniem z mapy, ale obawiających się o swoją prywatność, istnieje możliwość dzielenia się swoim położeniem z wybranymi osobami lub blokowania poszczególnych użytkowników.
(bm)