Facebook wprowadza możliwość tworzenia grup przez marki – informuje adweek.com. Jak podaje źródło, ma to zapewnić markom i firmom medialnym nowe sposoby na zwiększenie zaangażowania użytkowników.
Niedawno informowaliśmy o wprowadzeniu przez Facebooka nowych narzędzi dla grup, które mają pomóc administratorom i moderatorom zarządzać członkami tych społeczności i analizować statystyki dotyczące zaangażowania.
Nowa funkcja ma pozwolić tworzyć markom własne grupy bez konieczności korzystania z prywatnych kont administratorów stron na Facebooku. Dzięki niej osoby zarządzające stronami będą mogły zachować większą prywatność – czytamy. Ułatwi to także weryfikację, która z grup jest oficjalna, a która stworzona przez osoby trzecie, np. fanów.
Jak dalej czytamy, Chris Cox, Chief Product Officer Facebooka, wyjaśnił we wpisie na swoim profilu, że grupy na stronach mogą być przydatnym narzędziem dla wydawców. Jako przykład podał Washington Post, którego dwóch pracowników założyło grupę o nazwie PostThis dla najbardziej zaangażowanych czytelników. Grupę tę określił jako „cyfrową wersję listów do redakcji” z toczącą się w czasie rzeczywistym dyskusją.
Źródło: facebook.com/chris.cox
O możliwości tworzenia grup przez strony napisał na swoim profilu również Mark Zuckerberg. Szef Facebooka wyjaśnił, że niektóre z grup będą miały „lekki” charakter, inne będą natomiast poświęcone poważnym zagadnieniom, takim jak uzależnienia, by udzielać wsparcia użytkownikom zmagającym się z tego rodzaju problemami – czytamy.
Źródło: facebook.com/zuck
(mb)