Wideo ma obecnie kluczowe znaczenie w strategii marketingowej marek. Jak czytamy w portalu prdaily.com, ważny jest jednak nie tylko sam wybór formy, lecz także – miejsca dystrybucji treści.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez L2, treści wideo największe zaangażowanie wzbudzają na Instagramie – 16 proc. użytkowników podejmowało aktywności związane z filmami w serwisie (dla porównania na Facebooku było to 1,5 proc., a na YouTubie 0,3 proc.). Facebook jest natomiast platformą, na której wideo zyskuje największe zasięgi, a na YouTubie filmy zdobywają najwyższą organiczną liczbę wyświetleń.
Wnioski wyciągnięto na podstawie analizy danych z 60 tys. wideo i 293 kampanii przeprowadzonych przez 201 marek.
Jak dalej czytamy, znaczenie ma również całkowita liczba wyświetleń wideo w serwisie. Pod tym względem prowadzi Facebook z wynikiem 18,8 mln, dalej znalazł się YouTube (14,8 mln) i Instagram (5,2 mln).
Dalej czytamy także, że treści wideo nie powinny być publikowane z tym samym opisem we wszystkich kanałach społecznościowych. Na Instagramie warto postawić na wezwanie do działania. Na Facebooku dobrze z kolei dodać do filmu wiadomość, która dotrze do mas – powinna być jasna i łatwa w odbiorze. Filmy YouTubie powinny być natomiast zoptymalizowane tak, by docierały do klientów, którzy szukają informacji o oferowanych przez firmę produktach lub usługach. (mb)