Jak wiadomo, zamieszczanie postów zawierających wideo na Facebooku zwiększa zasięgi – przypomina PR News.
Jak zauważa portal, powołując się na słowa autora „PR News Video Guidebook”, przede wszystkim warto zwracać uwagę na to, czy użytkownicy platformy oglądają filmy do końca – ta informacja określa poziom ich zaangażowania. Same polubienia czy udostępnienia nie decydują bowiem o trafieniu komunikatu do odbiorcy; bywa przecież, że zdecyduje się on wyłaczyć film przed końcem.
„Wynika z tego ważna lekcja – dopasuj długość swojego materiału do wiadomości, jaką ma przekazać” – pisze portal. Jeśli przesłanie jest proste, film powinien być krótki, by odbiorcy oglądali go do końca, zaś dla skomplikowanej wiadomości powinien on trwać dłużej.
Czytaj więcej:
Za 5 lat na Facebooku zobaczymy głównie wideo
Jak zatem, według prnewsonline.com, uzyskać zadawalający procent ukończenia filmu i inne wskaźniki zaangażowania?
1. Zrób badanie charakteryzujące Twoją grupę docelową. Wykorzystaj najważniejsze przekonania widzów i daj im ważny powód, by brali do siebie Twoje przesłanie zawarte w filmach.
2. Bądź dokładny i wnikliwy – Twoi odbiorcy chcą usłyszeć coś nowego i w pełni interesującego.
3. Obserwuj podobnych wydawców – zobacz, jakiego typu wideo publikują i udostępniają na swoich profilach. Włącz cenne elementy do swoich materiałów.
4. Zamieszczaj wideo wewnątrz Facebooka. Badania dowodzą, że zasięgi w przypadku filmów wrzuconych wprost na platformę są dwa razy większe, a materiały cieszą się czterokrotnie wyższym zainteresowaniem niż linki do materiałów zamieszczonych na zewnątrz Facebooka.
5. Nie zamieszczaj nudnych rozmów – aby przyciągnąć i utrzymać uwagę swoich widzów, zadbaj zarówno o część wizualną, jak i treść posta dołączonego do wideo.
6. Nie zapominaj, by Twój post był angażujący – powinien on wciągać widza i sprawiać, że obejrzenie filmu wydaje się niemal obowiązkowe. Zadbaj o wyróżniające się nagłówki, dodatkowe linki i atrakcyjne obrazki.
(bm)