20 lipca 2024 roku podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu odbyła się premiera muzycznego utworu-manifestu „Powiedz mi jak?”. Materiał został stworzony przez ukrywającego swoją tożsamość twórcę o pseudonimie DOBRY we współpracy z Piotrem Fronczewskim i producentem muzycznym Kubą Galińskim. Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.
Jak podkreślają twórcy w komunikacie prasowym, cyfrowy świat i życie, które często toczy się w przestrzeni internetowej, mogą sprawić, że zapomina się o prostych, ale istotnych aspektach codzienności. Według nich, to właśnie życie „offline” i momenty, kiedy człowiek w pełni angażuje się w otaczającą rzeczywistość, są najważniejsze.
Źródło: youtube.com/MlodeGlowy
DOBRY wspomina, że utwór ten „można określić mianem współczesnej dezyderaty”. „To próba zatrzymania się na chwilę w świecie nieustannego pędu, wirtualnej rzeczywistości i przekleństwa porównywania się, coraz trudniej nam być obecnym – realnie i namacalnie. Utwór i tekst od początku był pisany z myślą o głosie Piotra Fronczewskiego, który z pozycji swojego życiowego doświadczenia, dystansu i wrażliwości jest właściwym autorytetem, by zabrać głos w tak fundamentalnej sprawie” – dodaje twórca.
Wśród gości, którzy pojawili się w materiale promującym utwór, są Bedoes, Monika Brodka, Martyna Wojciechowska, Adam Małysz, Krzysztof Hołowczyc i Robert Makłowicz. W wideo wystąpili także ambasadorzy projektu MŁODE GŁOWY, w tym Natalia Sisik, Aleksandra Florkowska, Kacper Zembrzucki, znany jako ZetKacper, Dominik Kuc, Konrad Braciak i Łukasz Bogusławski. Klip został wyreżyserowany przez Tadeusza Śliwę. Produkcją teledysku zajął się dom produkcyjny Moon Films.
Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA, inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY i jedna z bohaterek teledysku, zaznacza, że utwór „Powiedz mi jak?” to współczesny manifest, pochwała bycia tu i teraz oraz dostrzegania małych-wielkich codziennych rzeczy będących częścią życia każdego człowieka. „Dlatego zachęcamy wszystkich do uważności. Na otaczający nas świat, na ludzi, którzy są wokół nas i na nas samych. Niezależnie od wieku, bo przekaz kierujemy i do młodych, i do starszych głów. Bez wyjątków” – mówi Wojciechowska.
Utwór jest dostępny na platformach streamingowych, takich jak Spotify, Apple Music czy Tidal. Teledysk został opublikowany na platformie YouTube. (ao)