Konsorcjum Turisme de Barcelona, odpowiedzialne za promocję Barcelony, po piętnastu latach postanowiło zmienić hasło promocyjne miasta z „Visit Barcelona” na „This is Barcelona”. Powodem takiej decyzji są protesty przeciwko masowej turystyce – podaje catalannews.com.
Nowa kampania Barcelony ma wystartować 22 sierpnia 2024 roku, przy okazji rozpoczęcia regat żeglarskich America’s Cup. Zmienione hasło zostanie zaprezentowane podczas transmisji wydarzenia – czytamy.
Hasło „Visit Barcelona”, czyli „Odwiedź Barcelonę”, zostało przedstawione w 2009 roku. Miasto chce jednak zakończyć „ogólną” promocję i skupić się na turystyce „wysokiej jakości”. Przedstawiciele Tourisme de Barcelona mają zamiar podkreślić to, czym naprawdę jest stolica Katalonii – miastem tradycji, sportu, gastronomii, muzeów i festiwali muzycznych. W realizacji tych celów ma pomóc nowe hasło: „This is Barcelona”, czyli „To jest Barcelona”.
„»Visit Barcelona« to historia sukcesu, która doskonale odpowiedziała na wyzwanie, jakie miasto i Turisme de Barcelona postawiły sobie w tamtym czasie: przejście od bycia miastem przemysłowym w kryzysie do miasta, w którym turystyka była siłą napędową zmian, co się stało. Ale dziś Turisme de Barcelona nie wzywa już ludzi do odwiedzenia nas w ogóle. Dziś Turisme de Barcelona potwierdza znaczenie naszej tożsamości jako miasta i dlatego przeszliśmy od »Visit« do »This is Barcelona«” – podkreślił Mateu Hernández, dyrektor generalny zarządu Turisme de Barcelona, cytowany przez traveltomorrow.com.
Turisme de Barcelona za pomocą nowej strategii chce przejść od ilości do jakości. Nowa kampania jest skierowana do odpowiedzialnych turystów, którzy spędzają więcej czasu na odkrywaniu miasta w sposób zrównoważony. Na akcję przeznaczono 5,5 mln euro – pisze źródło.
Jak czytamy, Hernández wspomniał, że kampania, „ma na celu podkreślenie konkretnych aspektów miasta, a nie tylko jego istnienia jako celu turystycznego, w tym jego kultury, sztuki, muzyki, gastronomii, sportu, architektury, targów, planowania urbanistycznego i przestrzeni publicznej”.
Barcelona już w 2022 roku podjęła działania, które miały pomóc w zwalczaniu dużych grup turystów. Jaume Colboni, burmistrz miasta, obiecał mieszkańcom, że wynajem krótkoterminowy zniknie ze stolicy Katalonii do 2028 roku. Ponad 10 tys. apartamentów przeznaczonych na wynajem dla turystów ma zostać wycofanych w ciągu najbliższych czerech lat. (ao)
Źródło: catalannews.com, Barcelona Tourism Office leaves behind ‘Visit Barcelona’ slogan amid anti-tourism protests, 24.07.2024/ traveltomorrow.com, Barcelona drops ‘Visit’ slogan to ‘This is Barcelona’ amid overtourism protests, Dana Stefan, 29.07.2024