22 sierpnia 2024 roku Grupa LEGO i firma Nike ogłosiły wieloletnie partnerstwo, które będzie promować kreatywną zabawę i sport. Marki zapowiadają realizację szeregu aktywności, które mają pomóc dzieciom stać się „najlepszymi wersjami siebie”.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, LEGO i Nike od dawna wspierają prawo dzieci do zabawy. Obie marki rozumieją także, że kreatywna i fizyczna zabawa jest niezbędna dla rozwoju dzieci oraz pomaga im w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzięki zabawie zdobywają one bowiem niezbędne umiejętności życiowe, które zapewniają im prawidłowy rozwój w okresie dorastania.
Grupa LEGO przeprowadziła badanie, z którego wynika, że dla 1/3 dzieci na całym świecie czas przeznaczony na zabawę jest ograniczony do zaledwie trzech godzin tygodniowo. Według Światowej Organizacji Zdrowia tylko 1 na 5 dzieci ma dostęp do odpowiedniej aktywności fizycznej. LEGO i Nike zobowiązują się do przywrócenia zabawie kreatywności, radości, sportu i wyobraźni, a także do inspirowania, angażowania i wzmacniania dzieci na całym świecie – czytamy w informacji prasowej.
Współpraca rozpocznie się w 2025 roku i będzie obejmować serię produktów, treści i atrakcji pod wspólną marką, które połączą kreatywność związaną z klockami LEGO z filozofią Nike „Just Do It”, aby zachęcić dzieci do zabawy i sportu.
Z okazji nawiązania współpracy stworzono specjalną animację wideo, która ma za zadanie rozbudzić ciekawość i zainteresowanie dzieci, rodzin oraz dorosłych na całym świecie. Jak przekazują marki, film ożywia połączenie świata sportu i kreatywnej zabawy, wykorzystując kultowe elementy obu firm, w tym m.in. charakterystyczne pomarańczowe pudełko na buty Nike czy minifigurki LEGO.
Źródło: instagram.com/legopoland_official
(ao)