Z początkiem września 2024 roku Aleksandra Leszczyńska dołączyła do PKO Banku Polskiego. Została dyrektorką departamentu komunikacji korporacyjnej.
Leszczyńska będzie odpowiedzialna za komunikację oraz relacje wewnętrzne i zewnętrzne, a także za wzmacnianie zarządzania reputacją w działaniach operacyjnych banku. Z udziałem kluczowych menedżerów z departamentu ma przeorganizować jego strukturę i zadania tak, aby lepiej odpowiadały nowym priorytetom banku. Leszczyńska obejmuje bowiem stanowisko w momencie, gdy bank przygotowuje się do ogłoszenia nowej strategii jesienią tego roku.
Za współpracę z mediami w PKO BP będzie odpowiedzialna Joanna Błaszczyk, która – jak do tej pory – będzie nadzorować pracę biura prasowego. Dotychczas, tymczasowo, Błaszczyk pełniła funkcję dyrektorki komunikacji korporacyjnej banku.
Aleksandra Leszczyńska ma ponad 20 lat doświadczenia w komunikacji biznesowej. Ostatnio była związana ze spółką TU Europa, skoncentrowaną na partnerstwach i bancassurance, należącą do grupy ubezpieczeniowej Talanx. Pełniła tam funkcję szefowej PR-u i rzeczniczki prasowej.
Wcześniej obejmowała stanowiska dyrektorskie w grupie Axa (teraz Uniqa) oraz HSBC Banku. Ponadto była wieloletnią przewodniczącą Komisji ds. PR Polskiej Izby Ubezpieczeń.
W swojej karierze doradzała też innym firmom oraz instytucjom z sektora finansowego: z obszarów ubezpieczeń, insurtech, reasekuracji i zarządzania aktywami. (mb)