Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Kobiety działające w internecie zarabiają mniej niż mężczyźni? prawie co czwarty mężczyzna zajmujący się działalnością online osiąga przychody powyżej 10 tys. zł, podczas gdy odsetek kobiet uzyskujących takie zarobki wynosi zaledwie 12 proc. – wynika z raportu imker i influencers live wrocław „ekonomia twórców po polsku 2024”. z okazji międzynarodowego dnia równej płacy, obchodzonego 18 września, firma zwraca uwagę na problem luk płacowych w wynagrodzeniach twórczyń i twórców internetowych. jak podaje imker, pomimo ogólnej poprawy, w wielu branżach wciąż występuje problem związany z równością wynagrodzeń, nawet w nowych i z pozoru wyemancypowanych zawodach. jednym z przykładów jest środowisko twórców internetowych. według raportu, mężczyźni zajmujący się działalnością online zarabiają średnio więcej niż twórczynie internetowe. kobiety działające w sieci w większości osiągają zarobki w przedziale od tysiąca do blisko 10 tys. zł. na wyższe wynagrodzenia mogą liczyć przeważnie mężczyźni. 8 proc. mężczyzn zarabia od 20 tys. zł do blisko 50 tys. zł, podczas gdy na takie wynagrodzenie może liczyć zaledwie 5 proc. kobiet. imker podkreśla, że nierówności płacowe w branży twórców internetowych mogą wiązać się z tzw. syndromem oszustki, który dotyka wielu przedsiębiorczych kobiet. według ewy bartnik, wiceprezeski i cfo imker, osoby działające w internecie, które specjalizują się w danej dziedzinie, budują w sieci wizerunek eksperta. niektóre z nich mierzą się jednak z syndromem oszusta. „ten problem często dotyczy kobiet, które mimo ekspertyzy w danym obszarze, wciąż czują się niepewnie, dzieląc się wiedzą z odbiorcami, nie uważają się za autorytety w danej dziedzinie. nieustannie podważają swoje kompetencje, czując, że »oszukują« swoją widownię, ponieważ w ich mniemaniu nie mają wystarczającego doświadczenia i umiejętności, by móc nazwać się ekspertką w danej dziedzinie” – dodaje bartnik. różnice między twórczyniami i twórcami internetowymi nie obejmują jednak tylko wynagrodzeń. mężczyźni działający w sieci częściej niż kobiety z tej branży decydują się bowiem na sprzedaż własnych produktów, takich jak książki, kursy czy konsultacje. najchętniej wybieraną przez twórczynie metodą monetyzacji działalności online są współprace z markami, na co wskazuje 27,3 proc. respondentek. z raportu wynika, że to sprzedaż autorskich produktów jest jednak bardziej lukratywna i zapewnia twórcy niezależność finansową. wśród mężczyzn-twórców można dostrzec także większą różnorodność, jeśli chodzi o dobór tematyki twórczości i głównego kanału. wielu z nich działa na youtubie (21,7 proc.), czyli kanale, który zapewnia wysokie zarobki, a jest mało popularny wśród twórczyń (2,7 proc.). kobiety działające w internecie najczęściej wybierają instagrama (61,5 proc.), facebooka (9,8 proc.) oraz blogi (9,8 proc.). twórczynie internetowe zajmują się głównie tematami związanymi z lifestylem i zdrowiem, rozwojem osobistym oraz edukacją. mężczyźni-twórcy także specjalizują się w obszarze lifestyle’u, ale wśród nich popularne są również tematy związane z rozwojem osobistym czy marketingiem i sprzedażą. imker zauważa, że kobiety są świadome tego, że mogłyby w internecie zarabiać więcej. co trzecia respondentka jako cel na 2024 rok wskazuje zwiększenie przychodów. 18 proc. twórczyń planuje zwiększyć zaangażowanie swoich fanów, a 17 proc. wypuścić nowe produkty. z kolei mężczyźni wolą w 2024 roku postawić na powiększenie grona swojej społeczności (27 proc.). (ao). o badaniu:. w ankiecie internetowej przeprowadzonej w marcu 2024 roku wzięły udział 602 osoby prowadzące działalność internetową. ankieta była dostępna w internecie. zaproszenie do jej wypełnienia zostało wysłane do grupy kilkuset polskich twórców internetowych. ankieta była również promowana w mediach społecznościowych imker i influencers live wrocław oraz w newsletterze dla twórczyń i twórców autorstwa krzysztofa bartnika z imker.
Prawie co czwarty mężczyzna zajmujący się działalnością online osiąga przychody powyżej 10 tys. zł, podczas gdy odsetek kobiet uzyskujących takie zarobki wynosi zaledwie 12 proc. – wynika z raportu Imker i Influencers Live Wrocław „Ekonomia twórców po polsku 2024”. Z okazji Międzynarodowego Dnia Równej Płacy, obchodzonego 18 września, firma zwraca uwagę na problem luk płacowych w wynagrodzeniach twórczyń i twórców internetowych.
Jak podaje Imker, pomimo ogólnej poprawy, w wielu branżach wciąż występuje problem związany z równością wynagrodzeń, nawet w nowych i z pozoru wyemancypowanych zawodach. Jednym z przykładów jest środowisko twórców internetowych. Według raportu, mężczyźni zajmujący się działalnością online zarabiają średnio więcej niż twórczynie internetowe.
Kobiety działające w sieci w większości osiągają zarobki w przedziale od tysiąca do blisko 10 tys. zł. Na wyższe wynagrodzenia mogą liczyć przeważnie mężczyźni. 8 proc. mężczyzn zarabia od 20 tys. zł do blisko 50 tys. zł, podczas gdy na takie wynagrodzenie może liczyć zaledwie 5 proc. kobiet.
Imker podkreśla, że nierówności płacowe w branży twórców internetowych mogą wiązać się z tzw. syndromem oszustki, który dotyka wielu przedsiębiorczych kobiet. Według Ewy Bartnik, wiceprezeski i CFO Imker, osoby działające w internecie, które specjalizują się w danej dziedzinie, budują w sieci wizerunek eksperta. Niektóre z nich mierzą się jednak z syndromem oszusta. „Ten problem często dotyczy kobiet, które mimo ekspertyzy w danym obszarze, wciąż czują się niepewnie, dzieląc się wiedzą z odbiorcami, nie uważają się za autorytety w danej dziedzinie. Nieustannie podważają swoje kompetencje, czując, że »oszukują« swoją widownię, ponieważ w ich mniemaniu nie mają wystarczającego doświadczenia i umiejętności, by móc nazwać się ekspertką w danej dziedzinie” – dodaje Bartnik.
Różnice między twórczyniami i twórcami internetowymi nie obejmują jednak tylko wynagrodzeń. Mężczyźni działający w sieci częściej niż kobiety z tej branży decydują się bowiem na sprzedaż własnych produktów, takich jak książki, kursy czy konsultacje. Najchętniej wybieraną przez twórczynie metodą monetyzacji działalności online są współprace z markami, na co wskazuje 27,3 proc. respondentek. Z raportu wynika, że to sprzedaż autorskich produktów jest jednak bardziej lukratywna i zapewnia twórcy niezależność finansową.
Wśród mężczyzn-twórców można dostrzec także większą różnorodność, jeśli chodzi o dobór tematyki twórczości i głównego kanału. Wielu z nich działa na YouTubie (21,7 proc.), czyli kanale, który zapewnia wysokie zarobki, a jest mało popularny wśród twórczyń (2,7 proc.). Kobiety działające w internecie najczęściej wybierają Instagrama (61,5 proc.), Facebooka (9,8 proc.) oraz blogi (9,8 proc.).
Twórczynie internetowe zajmują się głównie tematami związanymi z lifestylem i zdrowiem, rozwojem osobistym oraz edukacją. Mężczyźni-twórcy także specjalizują się w obszarze lifestyle’u, ale wśród nich popularne są również tematy związane z rozwojem osobistym czy marketingiem i sprzedażą.
Imker zauważa, że kobiety są świadome tego, że mogłyby w internecie zarabiać więcej. Co trzecia respondentka jako cel na 2024 rok wskazuje zwiększenie przychodów. 18 proc. twórczyń planuje zwiększyć zaangażowanie swoich fanów, a 17 proc. wypuścić nowe produkty. Z kolei mężczyźni wolą w 2024 roku postawić na powiększenie grona swojej społeczności (27 proc.).
(ao)
O badaniu:
W ankiecie internetowej przeprowadzonej w marcu 2024 roku wzięły udział 602 osoby prowadzące działalność internetową. Ankieta była dostępna w internecie. Zaproszenie do jej wypełnienia zostało wysłane do grupy kilkuset polskich twórców internetowych. Ankieta była również promowana w mediach społecznościowych Imker i Influencers Live Wrocław oraz w newsletterze dla Twórczyń i Twórców autorstwa Krzysztofa Bartnika z Imker
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Kobiety działające w internecie zarabiają mniej niż mężczyźni? prawie co czwarty mężczyzna zajmujący się działalnością online osiąga przychody powyżej 10 tys. zł, podczas gdy odsetek kobiet uzyskujących takie zarobki wynosi zaledwie 12 proc. – wynika z raportu imker i influencers live wrocław „ekonomia twórców po polsku 2024”. z okazji międzynarodowego dnia równej płacy, obchodzonego 18 września, firma zwraca uwagę na problem luk płacowych w wynagrodzeniach twórczyń i twórców internetowych. jak podaje imker, pomimo ogólnej poprawy, w wielu branżach wciąż występuje problem związany z równością wynagrodzeń, nawet w nowych i z pozoru wyemancypowanych zawodach. jednym z przykładów jest środowisko twórców internetowych. według raportu, mężczyźni zajmujący się działalnością online zarabiają średnio więcej niż twórczynie internetowe. kobiety działające w sieci w większości osiągają zarobki w przedziale od tysiąca do blisko 10 tys. zł. na wyższe wynagrodzenia mogą liczyć przeważnie mężczyźni. 8 proc. mężczyzn zarabia od 20 tys. zł do blisko 50 tys. zł, podczas gdy na takie wynagrodzenie może liczyć zaledwie 5 proc. kobiet. imker podkreśla, że nierówności płacowe w branży twórców internetowych mogą wiązać się z tzw. syndromem oszustki, który dotyka wielu przedsiębiorczych kobiet. według ewy bartnik, wiceprezeski i cfo imker, osoby działające w internecie, które specjalizują się w danej dziedzinie, budują w sieci wizerunek eksperta. niektóre z nich mierzą się jednak z syndromem oszusta. „ten problem często dotyczy kobiet, które mimo ekspertyzy w danym obszarze, wciąż czują się niepewnie, dzieląc się wiedzą z odbiorcami, nie uważają się za autorytety w danej dziedzinie. nieustannie podważają swoje kompetencje, czując, że »oszukują« swoją widownię, ponieważ w ich mniemaniu nie mają wystarczającego doświadczenia i umiejętności, by móc nazwać się ekspertką w danej dziedzinie” – dodaje bartnik. różnice między twórczyniami i twórcami internetowymi nie obejmują jednak tylko wynagrodzeń. mężczyźni działający w sieci częściej niż kobiety z tej branży decydują się bowiem na sprzedaż własnych produktów, takich jak książki, kursy czy konsultacje. najchętniej wybieraną przez twórczynie metodą monetyzacji działalności online są współprace z markami, na co wskazuje 27,3 proc. respondentek. z raportu wynika, że to sprzedaż autorskich produktów jest jednak bardziej lukratywna i zapewnia twórcy niezależność finansową. wśród mężczyzn-twórców można dostrzec także większą różnorodność, jeśli chodzi o dobór tematyki twórczości i głównego kanału. wielu z nich działa na youtubie (21,7 proc.), czyli kanale, który zapewnia wysokie zarobki, a jest mało popularny wśród twórczyń (2,7 proc.). kobiety działające w internecie najczęściej wybierają instagrama (61,5 proc.), facebooka (9,8 proc.) oraz blogi (9,8 proc.). twórczynie internetowe zajmują się głównie tematami związanymi z lifestylem i zdrowiem, rozwojem osobistym oraz edukacją. mężczyźni-twórcy także specjalizują się w obszarze lifestyle’u, ale wśród nich popularne są również tematy związane z rozwojem osobistym czy marketingiem i sprzedażą. imker zauważa, że kobiety są świadome tego, że mogłyby w internecie zarabiać więcej. co trzecia respondentka jako cel na 2024 rok wskazuje zwiększenie przychodów. 18 proc. twórczyń planuje zwiększyć zaangażowanie swoich fanów, a 17 proc. wypuścić nowe produkty. z kolei mężczyźni wolą w 2024 roku postawić na powiększenie grona swojej społeczności (27 proc.). (ao). o badaniu:. w ankiecie internetowej przeprowadzonej w marcu 2024 roku wzięły udział 602 osoby prowadzące działalność internetową. ankieta była dostępna w internecie. zaproszenie do jej wypełnienia zostało wysłane do grupy kilkuset polskich twórców internetowych. ankieta była również promowana w mediach społecznościowych imker i influencers live wrocław oraz w newsletterze dla twórczyń i twórców autorstwa krzysztofa bartnika z imker.