niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościPR-owcy nie mogą już kontrolować informacji

PR-owcy nie mogą już kontrolować informacji

Nie warto dłużej łudzić się, że mamy kontrolę nad informacjami, przekonuje na portalu Bulldogreporter.com Chris Johnson z firmy dna13. Jego zdaniem w przeszłość powinno odejść przekonanie, że PR-owcy i spece od marketingu mogą wpływać na to, co media napiszą na podstawie dostarczonych im informacji.

Johnson sugeruje, że ta nieprzewidywalność informacyjna wynika w dużej mierze z „dziennikarstwa obywatelskiego”, czyli rozwoju blogosfery i wirtualnej sieci społecznej. „Żyjemy obecnie z całkowicie innym świecie. Informacje wręcz »uciekają« do blogosfery, a nam nie pozostaje nic, jak tylko gonić za nimi” – pisze autor. Przez to zmienia się też postrzeganie marek przez konsumentów – ich wizerunek łatwiej podlega wahaniom pod wpływem wirtualnego świata. Przekłada się to na wahania realnej wartości marek.

W nie tak odległej przeszłości było inaczej – przekonuje autor tekstu. Informacje wychodzącą z korporacji łatwiej było kontrolować, czy – gdy zaistniała taka potrzeba – szybko skorygować zanim zostały wyemitowane w telewizji czy prasie.(ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj