Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej EMARKETER, serwisem, który ma największy wpływ na dokonywanie zakupów przez użytkowników, jest Snpachat. Ponadto, „duży odsetek kupujących” decyduje się na nabycie danego produktu za sprawą treści pochodzących od influencerów – podaje mashable.com.
Według źródła, osobami, które najbardziej ulegają rekomendacjom twórców internetowych, są młodzi ludzie, a w szczególności przedstawiciele pokolenia Z – aż 82 proc. badanych należących do tej generacji kupiło coś za sprawą treści tworzonych przez influencerów. Najmniej skłonne do tego typu zakupów są natomiast osoby należące do pokolenia wyżu demograficznego – ponad 18 proc. osób z tej generacji zadeklarowało, że nabyło produkt ze względu na rekomendacje twórców.
Raport pokazuje, że serwisem, który najbardziej skłania użytkowników do zakupów, jest Snapchat, a zaraz za nim TikTok i Instagram. Najmniejszy wpływ na nabywanie produktów przez osoby korzystające z różnych platform ma Facebook – czytamy.
85,6 proc. osób, które zadeklarowały, że materiały ze Snapchata skłoniły je do dokonania zakupu, stwierdziły także, że nabyły dany przedmiot za sprawą treści tworzonych przez influencerów – donosi źródło. (ao)
Źródło: mashable.com, Gen Z is shopping more on Snapchat than TikTok or Instagram, study shows, Christianna Silva, 2.10.2024