wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRosyjski Burger King chce zakazania emisji filmu „To”

Rosyjski Burger King chce zakazania emisji filmu „To”

Rosyjski oddział Burger Kinga twierdzi, że film „To” (ang. „It”) jest reklamą konkurencyjnej sieci restauracji McDonald’s. Zdaniem przedstawicieli firmy, klaun Pennywise występujący w horrorze kojarzy się z postacią Ronalda McDonalda i w związku z tym domagają się oni wycofania produkcji z kin – informuje brytyjski portal BBC.

Jak czytamy dalej, marka złożyła już zażalenie do Federalnego Urzędu Antymonopolowego Rosji (ang. FAS – Russia’s Federal Antimonopoly Service), w którym zwraca uwagę na „uderzające podobieństwo” postaci do wizerunku McDonalda. W skardze wynotowano główne cechy wspólne, takie jak: kolory, w jakich prezentuje się Pennywise oraz balony używane przez niego jako wabik na dzieci. Rosyjski Burger King twierdzi, że to działanie reklamowe na korzyść jego rywala – podaje bbc.co.uk.

Jak czytamy w serwisie, FAS już przygląda się sprawie, jednak w oświadczeniu udzielonym portalowi Hollywood Reporter organizacja sugeruje, że „trudno będzie udowodnić jakąkolwiek celową promocję McDonalda w tym filmie”. Jeden z przedstawicieli Urzędu stwierdził w rozmowie z hollywoodreporter.com: „Nie możemy być zaniepokojeni treścią filmu, ponieważ pisarz (chodzi o Stephena Kinga, autora książki, na podstawie której powstała adaptacja – przyp. red.) oraz dyrektor mają swoje własne, kreatywne rozumienie każdej postaci”. Zapewnił jednocześnie, że agencja przyjrzy się, czy produkcja zawiera jakiekolwiek reklamy i czy zastosowano w niej lokowanie produktu.

Podczas gdy rosyjski Burger King traktuje sprawę poważnie, niektórzy internauci w mediach społecznościowych nie podzielają stanowiska sieci – zauważa bbc.co.uk. „Wydaje mi się, że to kierownik Burger Kinga w Rosji powinien zagrać Pennywise’a” – stwierdził ironicznie jeden z rosyjskich użytkowników Facebooka.

Jak napisał w ubiegłym tygodniu portal BBC, film „To”, którego premiera odbyła się we wrześniu 2017 roku, zarobił już 266 milionów dolarów na całym świecie, z czego 14 milionów – w Rosji.

Zdjęcie główne: screen ze strony bbc.co.uk

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj