sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPrzygotuj się na 2018, czyli 5 trendów w social mediach

Przygotuj się na 2018, czyli 5 trendów w social mediach

Dla mediów społecznościowych 2017 rok był czasem intensywnego rozwoju – tylko w ostatnich tygodniach Twitter zwiększył limit znaków w tweetach, Facebook wprowadził nowe narzędzia do walki z fake newsami, a Instagram – ankiety do Stories.

Digital Marketing Institute wziął pod uwagę zmiany z tego roku i na ich podstawie wyszczególnił kilka trendów, które mogą okazać się pomocne przy tworzeniu strategii social media na rok 2018.

1. Wideo będzie coraz ważniejsze

Filmy w mediach społecznościowych są coraz bardziej istotne dla algorytmów, które zarządzają wyświetlanymi treściami – przypomina Digital Marketing Institute. Nic dziwnego – wideo to materiał, który angażuje internautów najmocniej, zwłaszcza na dwumiliardowym Facebooku. W tym roku znaczny wzrost popularności przeżywają transmisje na żywo – czytamy.

Według Digital Marketing Institute, w 2018 roku ważna będzie jednak nie tylko umiejętność stworzenia wideo, lecz także pomysł, w jaki sposób połączyć filmowe produkcje z contentem tekstowym.

2. Słowo-klucz dla zaangażowania w mediach społecznościowych – efemeryczność

Millenialsi oraz Generacja Z cenią sobie treści, które widoczne są tylko przez maksymalnie 24 godziny – przypomina Digital Marketing Institute. To także na tych grupach będzie skupiać się większość strategii działań w social mediach na 2018 rok.

Efemeryczne treści są przez młodych postrzegane jako bardziej autentyczne niż zwykłe, wyświetlane długo reklamy czy ogólnodostępne posty na temat marki. Ich krótki czas dostępności wzmaga także w konsumentach chęć zobaczenia ich, zanim znikną. Content w stylu Snapchata czy Instagram Stories sprzyja podejmowaniu szybkich decyzji – czytamy.

3. Chatboty będą wspierać obsługę klienta, czyniąc ją łatwiejszą i szybszą

Dzięki temu, że są programami stworzonymi po to, by móc w każdej chwili odpowiedzieć na pytania konsumentów, chatboty już w 2017 roku stały się stosunkowo popularne w mediach społecznościowych – zwłaszcza w Facebook Messengerze.

Marki, które mają tysiące czy miliony obserwujących, często nie są w stanie zapewnić internautom natychmiastowej, satysfakcjonującej odpowiedzi. Chatboty mogą pomóc – przekonuje Digital Marketing Institute. Jeśli jeszcze nie w 2017 roku, to może w 2018?

4. Generacja Z będzie wymagać coraz większej uwagi

Przeprowadzone przez Goldman Sachs badanie pokazało, że większość firm bardziej ceni sobie od Millenialsów właśnie Generację Z. Digital Marketing Institute podaje, że to wskazówka, by lepiej poznać tę grupę i skupić swoje działania w mediach społecznościowych na tych platformach, które lubi ona najbardziej: Instagramie i Snapchacie.

Pomagaj „Zetkom” budować własną markę osobistą w taki sposób, by mogły przy okazji promować Twoją. Kreuj przekaz, który będzie im odpowiadać: publikuj spontaniczne zdjęcia i filmy, daj też Generacji Z spojrzeć na Twoją pracę od kuchni – wylicza porady źródło. Bądź na tych platformach, gdzie nie ma ich rodziców i dziadków. Znajdź ambasadora, który będzie potrafił do „Zetek” dotrzeć. Nie mów jedynie, że Twoja marka jest wspaniała – pokazuj im to.

5. Kluczem do sukcesu – personalizacja treści

Młodzi konsumenci znani są z niechęci do tradycyjnych przekazów reklamowych. Jak czytamy w źródle, zarówno Millenialsi, jak i Generacja Z chcą dla siebie contentu, który będzie dla nich coś znaczył. W 2018 roku ważnym trendem będzie więc personalizacja treści – przewiduje Digital Marketing Institute.

Gdy tworzysz persony zakupowe, zbierz jak najwięcej informacji o swoich potencjalnych klientach. Nie ograniczaj się do przewidywania ich potrzeb – pytaj bezpośrednio u źródła. Jeśli tylko uda Ci się stworzyć odpowiednio spersonalizowany content, nagrodą będzie większe zaangażowanie konsumentów – czytamy. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj