niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościBurberry chce stać się marką jeszcze bardziej luksusową

Burberry chce stać się marką jeszcze bardziej luksusową

W środę 8 listopada 2017 roku Marco Gobetti, nowy CEO Burberry, przedstawił na konferencji wyniki finansowe marki za pierwsze półrocze 2017 roku. Jak informuje bloomberg.com, mimo wzrostu zysków o 28 proc., ze 102 mln do 128 mln funtów i wzrostu przychodów z 1,16 mld do 1,26 mld funtów, ceny akcji spadły o 9 proc. na giełdzie w Londynie.

Jak czytamy dalej, Marco Gobetti, cztery miesiące po objęciu stanowiska CEO, na konferencji przedstawił też swoją wizję względem marki. Pierwszorzędną rzeczą, według nowego Chief Executive oOfficera, będzie przemiana Burberry w markę bardziej luksusową, w związku z czym Gobetti zamierza zamknąć część słabo prosperujących sklepów w USA i Europie i rozpocząć produkcję wysokiej jakości skórzanych torebek.

Marco Gobetti jest jednocześnie prezesem zarządu w marce Celine. Jako nowy CEO Burberry zamierza wykorzystać strategię, którą wcześniej wdrożył do francuskiego domu mody, czyli zwiększenie zysków firmy głównie dzięki sprzedaży luksusowych wyrobów skórzanych, czytamy dalej.

Jak informuje bloomberg.com, aby móc wykonać jakiekolwiek kroki w kierunku założonych celów, marka Burberry musi znaleźć nowego dyrektora kreatywnego, gdyż obecnie sprawujący tę funkcję Christopher Bailey w zeszłym tygodniu ogłosił swoje odejście z firmy jeszcze przed końcem 2018 roku.  

To co najbardziej zaniepokoiło inwestorów, to zapowiedź, że marka nie spodziewa się wzrostu sprzedaży aż do 2021 roku. Swoją wypowiedź Marco Gobetti motywuje tym, że realizacja założonych przez niego celów potrwa dłuższy czas. (jg)

Zdjęcie główne: screen ze sklepu internetowego Burberry/www.burberry.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj